وزیر اطلاعات:

هویت و فرهنگ غنی استان قزوین، امنیت‌زا است

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۱۳:۲۷
کد خبر: ۸۹۸۹۹۷
هویت و فرهنگ غنی استان قزوین، امنیت‌زا است
وزیر اطلاعات گفت: استان قزوین دارای نخبگان علمی، فرهنگی و فکری بسیار ارزشمند و تأثیرگذاری بوده و از درون چنین هویت و فرهنگی، امنیت می‌جوشد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در دیدار با حضرت آیت ا... عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: با وجود این همه رجال فرهنگی، فکری، علمی و مردمان فرهیخته که استان قزوین از آنها برخوردار است، این خطه استانی نیست که بخواهیم امنیت را برایش به وجود بیاوریم و ما صرفاً هماهنگ کننده و خدمتگزارانی هستیم تا خلاء‌های موجود را برطرف کنیم. ‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز در این دیدار گفت:باید در انتصاب مسئولان فیلترهای نظارتی و امنیتی کاملاً رعایت شود تا جلوی انتصاب افراد نالایق گرفته شود و نظام و اعتماد عمومی دچار خسارت و خدشه نشود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی به اهمیت امنیت از نگاه دینی پرداخت و اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) پس از ساخت کعبه، از خدای متعال می‌خواهد تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد، زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل شهر در اطراف کعبه، حضرت ابراهیم(ع) از خدای متعال درخواست می‌کند تا به آن شهر امنیت ببخشد و این درخواست حضرت گویای این مطلب است که درخواست نخست حضرت ابراهیم برای شهر شدن آن منطقه، محقق شده و این دو درخواست از نظر زمانی، فاصله زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه امنیت به عنوان مساله مهمی در قرآن مطرح شده است، گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد سایر امکانات بهره‌ای برای انسان نخواهند داشت و عنصر امنیت، از آب و نان مهمتر و واجب‌تر است.

 

نظر شما