پیش بینی تولید ۱۱۰۰ تن عسل در شهرستان اشنویه

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۵:۰۸:۵۳
کد خبر: ۸۹۹۱۸۰
پیش بینی تولید ۱۱۰۰ تن عسل در شهرستان اشنویه
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال با توجه به شرایط اقلیمی مناسب پیش‌بینی می‌شود برداشت عسل در این شهرستان به مرز یکهزار و ۱۰۰ تن برسد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سیدانور حسینی افزود: علاوه بر این مقدار عسل، همچنین پیش‌بینی می‌شود ۷۰ تن موم، ۱۵ کیلوگرم بره‌موم و ۴۰ کیلوگرم گرده نیز از کندوهای مدرن و بومی مستقر در ییلاق‌های اشنویه برداشت شود.
وی اظهارکرد: اشنویه با دارا بودن ۶۴ هزار کندوی مدرن و بومی و ۲۵۰ نفر پرورش دهنده زنبورعسل، رتبه پنجم تولید این محصول را در استان را داراست.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه اضافه کرد: از مجموع کندوهای موجود در این شهرستان ۴۹ هزار کندو مربوط به زنبورداران این شهرستان است که ۴۲ هزار کندو مدرن و مابقی سنتی است. 
حسینی میانگین برداشت عسل از کندوهای مدرن و سنتی این شهرستان را به ترتیب ۲۰ و پنج کیلوگرم عنوان کرد.
وی ادامه داد: ۱۵هزار کندوی این شهرستان نیز متعلق به زنبورداران غیربومی است که از شهرستان‌های ارومیه، خوی، چایپاره و مراغه به این منطقه مهاجرت کرده و هر سال به مدت ۴ تا ۵ ماه در مراتع ییلاقی مستقر و فعالیت می‌کنند.
حسینی گفت: تولید ژل‌رویال، گرده زنبور عسل و موم به عنوان فرآورده‌های مهم زنبورعسل به شمار می‌رود که باغداران نیز می‌توانند با رعایت اصول فنی و طبق توصیه کارشناسان در زمان گل‌دهی از کندوهای زنبور عسل در باغات خود استفاده و آن را تولید کنند.
شهرستان مرزی اشنویه با داشتن یکهزار و ۱۰۰ هکتار باغ و مراتع سرسبز و تنوع گونه‌های مرتعی با شهد فراوان، یکی از شهرستان‌های مستعد برای پرورش زنبور عسل در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز