۴ پیشنهاد سفر در هفته آخر شهریور

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۲۳:۰۳:۰۴
کد خبر: ۸۹۹۲۸۸
۴ پیشنهاد سفر در هفته آخر شهریور
هوا کم کم رو به خنکی می رود و شاید هنوز برخی از ما نتوانسته باشیم مقصدی را برای این روز های آخر شهریور برای سفر انتخاب کنیم. اما واقعا چه مقاصدی برای روزهای آخر این فصل مناسبند؟ بیایید بعضی از جاذبه های کشور را که در فصل تابستان دیدنی ترند با هم در پنج شنبه های برنا بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ 4 پیشنهاد ما در استانهای آذربایجان غربی ،گلستان،گیلان و مازندران به ترتیب عبارتند از:

آسیاب‌خرابه

این مکان که به دلیل وجود خرابه های یک آسیاب قدیمی در آن به این نام خوانده می شود؛ در استان آذربایجان غربی و شهرستان جلفا واقع است و یکی از دیدنی ترین مناطق این استان است.

سطوح دیواره های  پوشیده شده از خزه ی آبشاری که به این آسیاب می ریخته، چنان منظره منحصر به فرد و بی بدیلی را خلق کرده است که نظیرش در کمتر جایی یافت می شود. هوای خنک، زیبایی و سرسبزی منطقه و مناظر اطراف آبشار همه و همه از دلایل جذب شمار کثیری از گردشگران در این ناحیه است.

اسیاب

روستای زیارت

این روستا یکی از دهکده های استان گلستان است و به دلیل وجود امامزاده ای در آن (امامزاده عبدالله)، به این نام خوانده می شود.

زیارت به تنهایی قابلیت های یک مکان توریستی را دارد و دارای اماکن گردشگری بسیاری است که از میان آنها می توان به آبشارهای زیبا، چشمه آبگرم، امامزاده و نیز بافت قدیمی روستا (خرابه‌های تخت خسرو، تخت دیکا، اسپندیار محله و…) اشاره کرد.

جالب است بدانید زیارت جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری در کشور است.

زیارت

بره‌سر

بره‌سر روستایی کوهستانی واقع در استان گیلان است که با جنگل های راش پوشیده شده و هوایی معتدل دارد.

این روستا دارای مناظر دیدنی و بکر فوق العاده ای نظیر ییلاقات استل‌سرا (استخر سرا)، ییلاق ویستان و آبشار طبیعی شارشار  است که آن را به مکانی بی نظیر برای شیفتگان طبیعت بدل ساخته است.

امام زاده هایی نیز در این روستا واقع شده است که هر ساله در بیست و هشتم صفر میزبان جمعی از مریدان اهل بیت در این منطقه اند.

بره سر همچنین منبع رویش گونه ی نادری از گل ها به نام سوسن چلچراغ است که محلی ها به آن لیلیوم می گویند.

بره سر

مازیچال

یکی دیگر از روستاهای زیبای ایران که جزو مناطق گردشگری کشور محسوب می شود، روستای مازیچال در کلار دشت است.

مازیچال را به این خاطر به این نام می خوانند که این منطقه دارای جنگل های وسیع درختان بلوط است و بلوط در زبان محلی مازی خوانده می شود. چال نیز به معنای گودال و چاله است که به دره های مملو از درختان مازی اشاره دارد.

این روستا همچنین دارای آب و هوایی کوهستانی و فرح بخش است و دید وسیعی را از رامسر تا چالوس پوشش می دهد.

مازیچال

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز