رییس هیئت ورزش های روستایی لرستان :

جام خوشه چین باعث زنده شدن و معرفی بازی های بومی و محلی می شود / شرکت ۵هزار ورزشکار روستایی لرستانی در جام خوشه چین

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۱:۳۹:۵۷
کد خبر: ۸۹۹۳۷۳
جام خوشه چین باعث زنده شدن و معرفی بازی های بومی و محلی می شود / شرکت ۵هزار ورزشکار روستایی لرستانی در جام خوشه چین
علی خاوری گفت: استقبال جوانان روستایی از ورزش های بومی ومحلی نشانه توسعه ورزش در روستاها است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خاوری روز سه شنبه در آیین افتتاحیه المپیاد جام خوشه چین  که در مجموعه ورزشی جهادکشاورزی خرم آباد برگزارشده بود هدف از المپیاد جام خوشه چین را پرکردن اوقات فراغت وهمچنین استعدادیابی وایجادشور ونشاط دربین جوانان روستایی دانست و اظهار کرد: این مسابقات رده سنی 15 تا 18 سال برگزارشده  ونفرات برتر به مسابقات قهرمانی کشور راه خواهند یافت .

او با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این مسابقات این است که در حوزه روستا فعالیت های ورزشی داشته باشیم ،افزود: درحوزه ورزش روستایی لرستان فعالیت های خوبی انجام گرفته است .

خاوری ازوجود  180 بازی های بومی ومحلی  خبرداد و تصریح کرد:  ورزش های روستایی وبازی های بومی ومحلی این قابلیت ها  را دارند تاهمه رده های مختلف سنی را پوشش دهد.

رییس هیئت ورزش های روستایی لرستان  استقبال جوانان روستایی از ورزش های بومی ومحلی را پشتوانه خوبی برای ورزش قهرمانی عنوان کرد ویادآورشد: خانه های ورزش  روستایی پشتوانه ایی برای ورزشکاران وجوانان روستایی است ودر این راستا برای توسعه  خانه های ورزش های روستایی مکانهای بلااستفاده را شناسایی کرده  وبا امضای  تفاهم نامه با ادارات این مکانها را تجهیز می کنیم .

خاوری در ادامه به برگزاری اولین المپیاد جام خوشه چین در استان اشاره کرد و افزود: مسابقات جام خوشه چین در مراحل قبلی در دهستان ها  وبخش ها  ومسابقات قهرمانی شهرستان ها برگزارشد و امروز نیز در مرحله استانی تا 29 شهرویرماه دررسته های مختلف برگزار می شود ونفرات برتر به عنوان تیم منتخب استان به مسابقات قهرمانی کشور و رقابت های مطقه ای شرکت خواهند کرد.

او از شرکت 5هزارورزشکار روستایی  در جام خوشه چین  در لرستان  خبرداد و گفت: این مسابقات دررده سنی 15 تا 18 سال برگزار شده است ولی درصورت حضور رده های سنی مختلف بدون شک تعداد بیشتری  نیز  شرکت می کردند .

خاوری با بیان اینکه در ورزش روستایی بازی های بومی ومحلی را به صورت علمی تدوین وتدریس می کنیم ،یادآورشد: با برگزاری  کلاس های مربی گری بازی های بومی ومحلی توان علمی حوزه ورزش روستایی را بالا برده  تا  بازی ها  به صورت علمی برگزارشود.

 خاوری با بیان اینکه یک بخش از کار ما علمی کردن بازی های بومی  ومحلی است ،عنوان کرد: در این راستا بازی های بومی ومحلی  را به همه شهرستانها ومناطق واستانهای دیگر معرفی کرده وتلاش می کنیم تا به شکلی برگزار شوند که قابلیت برد وباخت را داشته باشد .

 رییس هیئت ورزش های روستایی وبازی های بومی ومحلی لرستان با بیان اینکه در طی سه دهه گذشته این بازی ها روبه فراموشی بوده است ، خاطر نشان کرد:  المپیاد جام خوشه چین باعث معرفی بازی های بومی ومحلی وفرهنگ  ورزش های روستایی  می شود .

خبر: جودکی نژاد

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز