جزییات قیمت بلیت قطار برای سفر اربعین ۹۸

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۹:۰۰:۵۰
کد خبر: ۸۹۹۵۴۲
جزییات قیمت بلیت قطار برای سفر اربعین ۹۸
در ایام اربعین امسال دو واقعه بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید عراق می تواند موج بزرگ مسافرت زائران اباعبدالله (ع) با استفاده از سیستم ریلی به عتبات عالیات را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ 27 مهر ماه امسال برابر با ۲۰ صفر و اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) است که در سال های اخیر و پس از سقوط رژیم بعث، به یکی از بزرگترین میعادگاه های جهان تشیع تبدیل شده و هر ساله گروه عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) از سراسر دنیا که گاه تا ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می شود، عازم عتبات عالیات در عراق می شوند.

در سال گذشته تعداد ایرانیانی که از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به زیارت عتبات عالیات رفتند، تا ۲ میلیون نفر تخمین زده شده بود که با توجه به حذف روادید عراق از سفرهای اربعین امسال و همچنین افزوده شدن مرز خسروی به مجموع مرزهای تردد میان ایران و عراق، پیش بینی می شود جمعیت زائران ایرانی اربعین امسال به حدود ۳ میلیون نفر افزایش یابد.

اگر زائران قصد سفر ریلی به کربلا در ایام اربعین را داشته باشند، می توانند به دو صورت با قطار تهران-شلمچه و تهران-کرمانشاه به عتبات عالیات مشرف شوند. از ایستگاه راه آهن کرمانشاه نیز با اتوبوس های درون شهری قرار است زائران به صورت رایگان به مرز خسروی منتقل شوند. در صورت افزایش تقاضای سفر از مرز خسروی و کمبود خدمات، امکان انتقال بخشی از زائران به مرز مهران از ایستگاه راه آهن کرمانشاه نیز وجود دارد.

در حال حاضر قیمت بلیت قطار ۳ ستاره ۶ تخته تهران-کرمانشاه ۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان و ۴ ستاره ۴ تخته ۹۶ هزار و ۴۵۰ تومان و قیمت بلیت قطار ۴ ستاره ۴ تخته تهران-اهواز ۱۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و ۳ ستاره ۶ تخته ۹۵ هزار تومان است.

ضمن اینکه سعید رسولی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن نیز از پیش بینی راه اندازی قطارهای فوق العاده در ایام اربعین حسینی (ع) به مقاصد کرمانشاه و شلمچه خبر داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز