مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان خبر داد:

اجرای طرح ارزیابی وسع و اجباری شدن بیمه برای تمام افراد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۱:۲۲:۵۲
کد خبر: ۸۹۹۵۵۶
اجرای طرح ارزیابی وسع و اجباری شدن بیمه برای تمام افراد
مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان از اجرای طرح ارزیابی وسع و اجباری شدن بیمه برای تمام افراد خبر داد و افزود: افرادی که در بیمه سلامت حق بیمه پرداخت نمیکنند توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دهک بندی میشوند.

به گزارش خبر گزاری برنا؛ سید محمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: رسانه ها میتوانند با اطلاع رسانی به مردم تقاضای القایی مردم برای دریافت دارو و خدمات را کاهش دهند.

وی با اشاره به پرداختی های بیمه سلامت در سال 98 اظهار کرد: پرداختی های داروخانه ها، پزشکان و پاراکلینیک ها استان تا تیر 98 قطعی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: پرداختی های بیمارستان های خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی تا خرداد 98 پرداخت شده است و دانشگاه علوم پزشکی و 16 بیمارستان دولتی سراسر استان تا خرداد ماه قطعی و مقداری از پرداختی های تیر نیز پرداخت شده است.

حسینی به طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح وقتی بیمه شدگان به بیمارستان مراجعه میکنند پس از رفع همپوشانی و دریافت خدمات، اطلاعات خدمات ارائه شده به بیمار به طور سیستمی ثبت و برای بیمه ارسال میشود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان ضمن بیان اینکه 6 استان به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است اظهار کرد: گلستان جز برترین استان های اجرا کننده این طرح است.

وی از اجرای طرح ارزیابی وسع و اجباری شدن بیمه برای تمام افراد خبر داد و افزود: افرادی که در بیمه سلامت حق بیمه پرداخت نمیکنند توسط وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی دهک بندی میشوند و در نهایت دهک های 2،1 و 3 به طور رایگان بیمه میشوند و دهک 4، 50 درصد حق بیمه را پرداخت و دهک های 5 به بالا به طور کامل حق بیمه را پرداخت میکنند.

وی ضمن بیان اینکه افرادی که تحت پوشش سیستم های حمایتی هستند نیز دهک بندی شده اما بیمه شدگانی که حق بیمه پرداخت میکنند شامل دهک بندی نمیشوند.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان ضمن اشاره به رفع همپوشانی های بیمه بیان داشت: در سال جاری 122 هزار نفر همزمان تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی بودند که این افراد استخراج شده و همپوشانی رفع شد.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت تنها بیمه پایه کاملا دولتی است گفت: بیمه سلامت 7 میلیارد و 300 میلیون تومان دریافتی دارد و پرداختی های آن 33 میلیارد تومان است به همین دلیل سود و زیان برای این سازمان اهمیتی ندارد.

وی در پایان گفت: پیش بینی میشود 5 درصد از جمعیت استان گلستان فاقد بیمه باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز