عدالتخواه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه؛

همه شما کرمانشاهیان عزیز را به خدا می سپارم

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۲:۲۳:۱۰
کد خبر: ۸۹۹۶۱۱
همه شما کرمانشاهیان عزیز را به خدا می سپارم
مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه گفت: اگر توانسته ایم در بطن جامعه یعنی ضعفایی که دست به زر و زور و تزویر ندارند، اگر توانسته باشیم اعتماد را در درون آنها ایجاد کرده باشیم ما موفق عمل کرده ایم، باید از مردم بروید بپرسید، اگر انجام نداده ایم دستگاه قضایی را نتوانسته ایم ملجع و پناهگاه قرار بدهیم. اگر مردم ضعیف این شهرستان به دستگاه قضایی امید داشتند این دستگاه موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه مدیرکل سابق دادگستری استان در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از مقامات ارشد استان حاضر در این مراسم، اظهار کرد: حضور شما عزیزان همه برای این است که تشکری بشود از زحماتی که صورت گرفته و خیرمقدمی به برادر بزرگوار خدمتگزار دیگری، پنج سال خدمت در کرمانشاه عزیز، کرمانشاهی که قدمگاه زوار آقا ابی عبدالله الحسین (ع) و سد پولادین در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است، برای بنده توفیق بزرگی بود از حسن اعتماد روسای محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی، حضرت آیت الله رئیسی تشکر می کنم.

او ادامه داد: در این مدت پرونده هایی که در دادگاه ها رسیدگی شده و شورای حل اختلاف هم که بخشی از آن حساب می شوند یک میلیون و صد و سی هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است در این مدت پنج سال و سیصد و پنجاه هزار پرونده در اجرای احکام مورد بررسی قرار گرفته و دادسراهای استان هم هشتصد هزار پرونده را مورد بررسی قرار داده است.

عدالتخواه اظهار کرد: پرونده های محوله استان پس از دستور حضرت آیت الله رئیسی کمیته ای تشکیل شد که چهل و یک هزار فقره پرونده ای بود که بیش از یک سال از ثبت آنها می گذشت که با تلاش و همراهی همه عزیزان و آقای توسلی زاده که دبیر این کمیته بودند و بنده هم مسئول آن استان به پنج قسمت تقسیم شد و از آن تعداد چهل و یک هزار پرونده امروز شانزده هزار پرونده معوقه وجود دارد یعنی هفتاد درصد پرونده های معوقه کاهش یافته است.

او گفت: مجازات های جایگزین حبس از سال 93 آغاز شد با فرهنگ سازی که انجام شد بیش از چهارصد هزار ساعت خدمات عمومی رایگان به جز جزای نقدی بدل از حبس داشتیم.

او اضافه کرد: با مفاسد اقتصادی ، شرارت ها، قتل ها به سرعت برخورد شد، با ایجاد ستاد تالیف قلوب به جای خون بس و خون صلح با یک اسم قرآنی از سال 93 صد و هجده فقره قتل عمدی به سازش کشیده شده و در سال گذشته حسب اعلام مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در سال 97 با پانزده فقره سازش رتبه دوم کشوری هم استان کرمانشاه به دست آورده است.

عدالتخواه افزود: برای کلیه قضات گرامی ما در پنج سال گذشته برنامه شعبه محور داشتیم و دو سال هم هست که برنامه قاضی محور داریم که محضر حاج آقای اژه ای ارائه شد.

او ادامه داد: ایجاد دو شعبه شورای مشورتی در کنار اجرای احکام ایجاد کردیم که هرجا به مشکل برخورد می کردند می آمدند در این شورا و مشکل را حل می کردند.

او گفت: از تمام کسانی که با دستگاه قضا همکاری داشتند تقدیر و تشکر می کنم. همه این اقدامات اگر رضایت خداوند متعال را بدنبال داشته ماندگار است.

عدالتخواه بیان کرد: اگر توانسته ایم در بطن جامعه یعنی ضعفایی که دست به زر و زور و تزویر ندارند، اگر توانسته باشیم اعتماد را در درون آنها ایجاد کرده باشیم ما موفق عمل کرده ایم، باید از مردم بروید بپرسید، اگر انجام نداده ایم دستگاه قضایی را نتوانسته ایم ملجع و پناهگاه قرار بدهیم. اگر مردم ضعیف این شهرستان به دستگاه قضایی امید داشتند این دستگاه موفق عمل کرده است.

او گفت: برای برادر عزیز مان آقای توسلی زاده که پنج سال قائم مقام ما بودند و خداراشکر زحمات خوبی کشیدند آرزوی توفیق دارم و امیدواریم این روند را ارتقا بدهند.

محمدرضا عدالتخواه در پایان سخنانش گفت: همه شما کرمانشاهیان عزیز را به خدا می سپارم.

نظر شما