زنگ رزمایش نشاط در قزوین به صدا درآمد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۹۹۶۵۸
زنگ رزمایش نشاط در قزوین به صدا درآمد
زنگ رزمایش نشاط در آستانه بازگشایی مدارس با حضور مسئولان ارشد استان در ستاد انتظامی قزوین نواخته شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛سردار حاجیان فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین روز چهارشنبه در این مراسم، تامین امنیت دانش آموزان مدارس را مورد توجه پلیس دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی برای اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید از آمادگی کامل برخوردار است.
 سردار حاجیان، امنیت را یک موضوع گروهی و حاصل مشارکت مردم و جامعه دانست و افزود:مردم باید کمک کنند تا پلیس بتواند وظایف خود را به‌ درستی انجام دهد، علاوه بر این حضور فعال سازمان‌ها نیز در کنار نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه ضروری است.
 وی بر پیشگیری در حوزه‌های مختلف اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه نسل جوان با بیشترین تهدید در زمینه مواد مخدر و آثار سوء آن رو به رو است و باید همه دستگاه‌ها با پیشگیری، اقدامات موثری را برای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر انجام دهند.
 سردار حاجیان با اشاره به دغدغه توزیع مواد مخدر توسط خرده فروشان و معتادان متجاهر در اطراف مدارس، افزود:نیروی انتظامی در آستانه سال تحصیلی به منظور انجام اقدامات موثر در این زمینه، طرح زنگ نشاط را در دستور کار قرار داد.
 وی تامین امنیت در سطح شهر به ویژه برای مدارس را از جمله وظایف ذاتی پلیس دانست و به خانواده‌های دانش آموزان وعده داد: نیروی انتظامی برای برقراری نظم و ارتقای سطح امنیت استان اقداماتی از جمله استقرار نیرو مقابل درب ورودی مدارس و گشت‌های نظارتی را انجام خواهد داد تا خانواده‌ها با امنیت کامل فرزندان خود را به سوی مدارس روانه کنند.
 این مسئول انتظامی با بیان اینکه تدابیر لازم برای برخورد با مزاحمت‌های احتمالی برای دانش آموزان اندیشیده شده است، افزود:این رزمایش برای تامین امنیت مردم و دانش آموزان به منظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی در آغاز سال تحصیلی با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، استانداری و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.
  فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در سال جاری اولویت پلیس قزوین دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است، تصریح کرد: دستگیری این معتادان در سطح شهر قزوین در سال جاری نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است.
 وی ناامن سازی فعالیت توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر و پاک سازی چهره شهر از عناصر آلوده را دستور کار نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: مبارزه قاطعانه با خرده فروشان مواد مخدر با جدیت دنبال می‌شود.
 حاجیان یادآور شد: حضور میدانی پلیس در اطراف مدارس، آموزشگاه‌ها و نیز ایمن سازی و مبارزه در دستور کار پلیس قرار دارد تا بتوانیم از آسیب‌های این حوزه کم کنیم.

 

نظر شما