معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:

استفاده از ابزارهای قانونی برای برخورد با کسانی که حقوق زائر را رعایت نمی‌کنند

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۰۶:۴۸
کد خبر: ۸۹۹۶۸۴
استفاده از ابزارهای قانونی برای برخورد با کسانی که حقوق زائر را رعایت نمی‌کنند
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در سال ۹۸ رعایت حقوق زائر است لذا هرکجا این حقوق رعایت نشود، از ابزار قانونی برای برخورد با متخلفین استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد صادق براتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: امیدواریم با تجربه کسب شده در سال گذشته بتوانیم امسال به نحو مطلوب و شایسته ای خدمتگزار زائران امام رضا(ع) باشیم.

وی افزود: سال گذشته از 4 میلیون و 500 هزار زائر در ایام پایانی دهه صفر 435 هزار نفر زائر پیاده بودند که امسال پیش بینی ما حضور بیش از 500 هزار نفر زائر در مشهد مقدس است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همه کمیته های ستاد باید خود را آماده کنند تا بتوانیم خدمت رسانی مطلوبی در شأن زائرین گرامی انجام دهیم.

براتی ادامه داد: امسال در بحث استقرار ایستگاه های صلواتی، هماهنگی ها وهمکاری های بهتری صورت خواهد گرفت و همچنین تشکیل ستاد بحران ویژه ایام پایانی صفر از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی یکی دغدغه های ما در همه برنامه‌ها است، بیان کرد: اقدامات فرهنگی زیادی تاکنون در پیاده روی اربعین و مراسم پایانی دهه صفر انجام شده و انتظار این است امسال بیشتر به مسائل فرهنگی پرداخته شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امکانات اولیه ایستگاه های مسیر پیاده روی منتهی به مشهد با هماهنگی های لازم تامین می شود، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام در ایام دهه پایانی صفر، جانمایی رادیو زیارت در ایستگاه های منتهی به مشهد مقدس است که این مهم ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ رضوی دارد و از طرفی اطلاع رسانی های لازم را به زائران منتقل خواهد کرد.

براتی با اشاره به اینکه امسال آمادگی برای اسکان زائران در بیش از 200 مدرسه وجود دارد، خاطرنشان کرد: آموزش مدیران کاروان های پیاده یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا در دهه پایانی صفر است که طی آن دستورات ایمنی، کمک های اولیه و نکات لازم آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه استقرار تیم های بازرسی در فرودگاه و پایانه های مسافربری از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای دهه پایانی صفر است، افزود: متاسفانه در طول سال تعدادی از تاکسی ها در مبادی خروجی حرم مطهر مسافرین را صرفا به صورت دربستی حمل و نقل می کنند که این اقدام درستی نیست و تاکسیرانی حتما برخورد های لازم را انجام خواهد داد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: طرح گام های عاشقی بر فرهنگ میزبانی بازخورد خوبی در گذشته داشته است و پیش بینی می شود امسال هم مجددا دراین ایام اجرا شود، همچنین امیدواریم سامانه جهاد خدمت توسط شهرداری مشهد نیز در این ایام فعال شود تا بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

براتی ادامه داد: تجهیز اماکن اسکان اضطراری از اقدامات پیش بینی شده ما خواهد بود، همچنین با محوریت پلیس راهور و کمیته مربوطه مسیرهای تردد زائرین ساماندهی خواهد شد تا مشکلی در تردد زائران عزیز ایجاد نشود.

وی با تقدیر از اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی و پوشش اخبار، گفت: پیش بینی مسیر استقرار اصحاب رسانه در ورودی های نیشابور و قوچان به منظور تهیه گزارش و مصاحبه از اولویت هایی بوده که در دست اقدام است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به آمار ثبت نام زائران خراسانی در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کربلای معلی، بیان کرد: آمار ثبت نام در کشور 555 هزار نفر است که خراسان رضوی بعد از تهران و خوزستان مقام سوم را با رقم ثبت نام 42 هزار نفر در اختیار دارد.

براتی اظهار کرد: سهمیه مواکب خراسان رضوی در مراسم اربعین حسینی امسال 65 موکب بوده که تجهیز شده است و امیدواریم تا 70 موکب افزایش پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز