رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه:

رئیس کل دادگستری باید در دسترس مستقیم مردم باشد/ باید با مردم با کرامت و احترام برخورد شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۵۶:۳۱
کد خبر: ۸۹۹۷۱۶
رئیس کل دادگستری باید در دسترس مستقیم مردم باشد/ باید با مردم با کرامت و احترام برخورد شود
رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه های بنده این است که رئیس کل در دسترس مردم قراربگیرد، مردم بتوانند به من مراجعه کنند و مسائلشان را بگویند، این در دسترس بودن چند نتیجه مهم دارد، وقتی مردم بتوانند به من مراجعه کنند دیگر به واسطه مراجعه نمی کنند و این از ایجاد دلالی و فساد و غیره جلوگیری می کند، مراجعه مستقیم مردم به بنده و همکاران من در اعتماد سازی مردم موثر است، مدیری اگر در جریان جزئیات مشکلات مردم قراربگیرد مدیریت آن تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه اظهار کرد: اعتقاد ما این است که تنها خدای سبحان، رسول مکرم اسلام (ص) ، ائمه اطهار (ع) و ولی معظم فقیه حق حکومت کردن بر انسان ها را دارند، بغیر از حکومت جمهوری اسلامی که منشاء الهی دارد، تمام حکومت های موجود در پهنه دنیای امروز کسانی هستند که به ناحق و ناروا بر بشریت حکومت می کنند.

او ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلا یک پیام مهم داشت، همزمانی صدور بیانیه و انتصاب حضرت آیت الله رئیسی انسانی صالح ، درستکار، امین و ولایت مدار بعنوان رئیس قوه قضاییه بود.

توسلی زاده گفت: در دوره جدید دستگاه قضا چند برنامه مهم و جدید وجود دارد که ما حتما بر مبنای آن پیش می رویم، در بیانه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری درباره فساد فرموده اند که اگر فساد در بدنه حکومت ها عارض شود، زلزله ای ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت وارد می آورد، برای نظام اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت های مرسوم است بسیار جدی تر و مبنایی تر از سایر نظامات است، وسوسه مال و مقام و ریاست حتی در علوی ترین حکومت تاریخ که حکومت امیرالمومنین (ع) هم نیز کسانی را لرزاند.

او افزود: تاکید دارم که یکی از مهم ترین قوانینی که ما در بخش مبارزه با فساد داریم که تا کنون از ظرفیت آن استفاده نشده قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد است. در این قانون برای مدیرانی که فساد اقتصادی در محیط اداری آنها باشد و گزارش نکنند بعنوان ترک فعل جرم انگاری شده است.

توسلی زاده گفت: به فرمایش ریاست محترم قوه قضاییه ترک فعل هایی که خسارات آنها از فعل هم بالا تر است، لذا فساد اقتصادی اقتصاد را ویران می کند و منابع اقتصادی جامعه را هدر می دهد. فساد اقتصادی در هیچ سطحی قابل تحمل نخواهد بود.

او اظهار کرد: یکی از برنامه های بنده این است که رئیس کل در دسترس مردم قراربگیرد، مردم بتوانند به من مراجعه کنند و مسائلشان را بگویند، این در دسترس بودن چند نتیجه مهم دارد، وقتی مردم بتوانند به من مراجعه کنند دیگر به واسطه مراجعه نمی کنند و این از ایجاد دلالی و فساد و غیره جلوگیری می کند، مراجعه مستقیم مردم به بنده و همکاران من در اعتماد سازی مردم موثر است، مدیری اگر در جریان جزئیات مشکلات مردم قراربگیرد مدیریت آن تقویت می شود.

رییس کل دادگستری کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تنها راه حل مشکلات تکیه بر مردم است، من افتخار می کنم که بالاترین خصوصیت خود را مردمداری می دانم اما مردمداری سالم، در دسترس همه هستم اما کار قانونی خودم را انجام می دهم، تا آنجایی هم که بتوانم سعی می کنم که گره از کار مردم باز کنم به شرط اینکه به حق کسی برنخورد و بالاتر از قانون نباشد.

توسلی زاده ادامه داد: مسئله بعدی حفظ کرامت انسانی است، الحمدلله ریاست محترم قوه قضاییه تاکید ویژه بر این موضوع دارد.

او افزود: بنده بر مبنای تربیتی که شده ام و بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی که فراگرفته ام حتما با مردم و همکاران با کرامت و احترام برخورد خواهم کرد و هیچگاه به کسی توهینی نخواهم نکرد و کسی هم از بنده ندیده است که نسبت به دیگری عصبانی شوم.

او تاکید کرد: حفظ استقلال قاضی و دستگاه قضایی از دیگر تاکیدات من است و از رای قاضی دفاع می کنم؛ همچنین ضمن تعامل دستگاه قضایی با سایر نهادها استقلال خود را حفظ می کنم.

توسلی زاده گفت: یکی از کارهای دیگری که در دستور کار من خواهد بود موضوع طرح «هر مسجد، یک حقوقدانان» است که ریاست قوه قضاییه هم بر آن تاکید دارند و آنرا از طریق بسیج حقوقدانان پیگیری خواهم کرد.

رییس کل دادگستری کرمانشاه در پایان گفت: خودم را فردی صددرصد انقلابی می دانمو همین که تعدادی از اعضای خانواده ام شهید، رزمنده و جانباز هستند این موضوع را اثبات می کند و افتخار می کنم که در مدت 27 سال خدمت در سنگر قضایی هیچ وقت از هیچ رانتی استفاده نکردم.

 

نظر شما