معاون علمی و فناوری رئیس جمهوردر گنبد کاووس:

توسعه یک فرایند درون زا است/ با بهره گیری از منابع استانی زمینه پیشرفت را فراهم کنید

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۶:۰۷:۴۹
کد خبر: ۸۹۹۸۳۴
توسعه یک فرایند درون زا است/ با بهره گیری از منابع استانی زمینه پیشرفت را فراهم کنید
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه یک فرایند درون زا می باشد و از بیرون نمیتوان سیستم واستان را توسعه دهیم بلکه با بهره گیری از منابع استانی میتوان زمینه پیشرفت را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در گنبد کاووس با انتقاد از خام فروشی در حوزه های مختلف اظهار کرد: استان گلستان ظرفیت های فوق العاده ای دارد اما با خام فروشی این ظرفیت ها و ارزش افزوده ها نادیده گرفته میشود.

ستاری ضمن بیان اینکه بایستی پارک های علم و فناوری توسط بخش خصوصی دایر و اداره شود تا اتفاقات مثبتی رخ دهد ادامه داد: در اقتصاد دانش بنیان آموزش ها و نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است و بودجه های دولتی در این اقتصاد هیچ جایگاهی ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: زیست بوم،ظرفیت های فرهنگی ریشه دار و اسب ترکمن ارزش بالاتری نسبت به خام فروشی در معادن دارد و این موضوعات میتواند از طریق ایجاد مراکز نوآوری و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی بر منابع انسانی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان از لحاظ زیر ساخت بسیار فقیر است، یادآور شد: ما آمادگی کامل برای ایجاد زیر ساخت برای پارک های علم و فناوری داریم.

ستاری ضمن بیان اینکه معاونت علم و فناوری 140 خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه میکند افزود: بایستی هرچه سریعتر صندوق پژوهش و فناوری در استان راه اندازی شود و ما هم تلاش میکنیم به میزان قابل توجه ای برای خط اعتباری آن بودجه در نظر بگیریم و سرمایه گذاری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز