معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

جوانان تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی هستند/جوانان موفق استان، الگو شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۰:۳۵:۳۴
کد خبر: ۹۰۰۰۳۵
جوانان تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی هستند/جوانان موفق استان، الگو شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: باید توجه به جوانان و سمن ها افزایش یابد، چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی همین جوانان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری در جلسه ستاد ساماندهی جوانان خراسان رضوی که با حضور فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های هفته ازدواج در استان، متنوع تر و با کیفیت تر از سال گذشته برگزار شده که این موضوع باعث خوشحالی است.

وی افزود: ما در حوزه ازدواج باید مشکلات را از سر راه جوانان برداشته و موانع مالی و اجتماعی را در حوزه جوانان حل کنیم، همچنین متاسفانه شاهد افزایش سن ازدواج هستیم که باید با رفع موانع این سن را کاهش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: چیزی که در حوزه جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به حضور سازمان های مردم نهاد می‌باشد، چرا که جوانان باید با ظرفیت بالای خود به کمک سازمان های دولتی بشتابند.

جعفری ادامه داد: سازمان های مردم نهاد جوانان حلقه واسط بین دستگاه های متولی و مردم هستند که باید توجه ویژه ای به آن ها صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از اداره کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: باید توجه به جوانان و سمن ها افزایش یابد، چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی همین جوانان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در خصوص بحث تسهیلات ازدواج نیز گفت: در این حوزه باید بررسی کرد که چرا میزان اعطای تسهیلات در استان پایین تر از میانگین کشوری است و در صورت لزوم مسئولان بانکی را به جلسه دعوت کنیم.

جعفری ادامه داد: باید در استان به سمتی حرکت کنیم که 100 درصد تسهیلات ازدواج را بپردازیم، همچنین بتوانیم کمک های ویژه تری در بحث اشتغال به جوانان داشته باشیم.

وی با اشاره به الگو سازی جوانان موفق در استان اظهار کرد: الگو سازی جوانان موفق به خصوص در حوزه های اقتصادی و فرهنگ، نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس باید جوانان موفق رصد و از آن ها تقدیر شود، همچنین تصمیماتی بگیریم تا تا موانع پیش روی آن ها را برطرف کنیم.

جعفری با اشاره به توجه ویژه به جوانان روستایی عنوان کرد: در اولویت بندی بین جوانان شهری و روستایی، اولویت اصلی جوانان روستایی هستند که باید با دادن تسهیلات به آن ها، ماندگاریشان را در روستا افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از همه طرح های سمن های جوانان استقبال می‌کنیم، گفت: حوزه فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که هم فرصت و هم تهدید است. در این رابطه باید آسیب هایی که مخصوصا برای جوانان طراحی شده، رصد و از آن جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: 10 اولویت اصلی را در این آسیب های حوزه جوانان در دستور کار خود قرار می‌دهیم و از همه ابزار ها برای رفع آن استفاده خواهیم کرد.

جعفری در خصوص حوزه اطلاع رسانی نیز تصریح کرد: در این حوزه که جامعه هدف ما جوانان هستند، اخبار نامعتبری در فضای مجازی به مخاطب اطلاع رسانی می‌شود و متاسفانه مردم نیز آن ها را باور می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا باید به این اطلاع رسانی های غلط پاسخ داده شود و از طریق سمن ها این مشکل را حل کنیم، همچنین مردم را به استفاده از پیام رسان های داخلی ترغیب کنیم.

 

نظر شما