مدیرکل بیمه سلامت لرستان در نشست خبری :

الکترونیکی شدن نسخه نویسی در سه شهر استان /قرارگرفتن تمام شهرهای استان تا پایان سال تحت پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۷:۲۹:۰۷
کد خبر: ۹۰۰۲۲۶
الکترونیکی شدن نسخه نویسی در سه شهر استان /قرارگرفتن  تمام شهرهای استان تا پایان سال تحت پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک
شاهدخت فتحی بیرانوند گفت: در حال حاضر در سه شهر ازنا، الیگودرز و الشتر نسخه نویسی الکترونیک شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فتحی بیرانوند روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ، در خصوص ارائه خدمات به سیل زدگان تحت پوشش بیمه سلامت ، اظهار کرد:در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شد تا افراد تحت پوشش که در جریان سیل لرستان آسبب دیده اند بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوندبه طوریکه در همان روزهای اول سیل، صدور دفترچه را رایگان کردیم و ۸۰۰ نفر را بدون دوره انتظار و رایگان دفترچه صادر کردیم.

او با بیان اینکه در ۳ شهرستان استان نسخه الکترونیکی صادر می شود، افزود: در حال حاضر در سه شهر ازنا، الیگودرز و الشتر نسخه نویسی الکترونیک شده است.

فتحی بیرانوند نسخه نویسی الکترونیک را  تحولی  عظیمی در حوزه سلامت  دانست و  تصریح کرد: بهره برداری از نسخه های الکترونیکی باعث شده تا حجم اشتباهات نسخه‌ خوانی در داروخانه‌ ها کاهش یابد که همین امر اثرات مطلوبی در سطح جامعه هدف داشته است.

او با بیان اینکه  تمام شهرهای استان تا پایان سال تحت پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک در خواهدآمد،یادآورشد: نسخه پیچی الکترونیکی تابع راه اندازی و تقویت برخی زیرساخت ها است، لذا اقداماتی در جهت تامین زیرساخت ها انجام گرفته  که در صورت تحقق همه شرایط، تا پایان سال ۹۸، همه شهرهای استان لرستان  زیر پوشش نسخه پیچی و نسخه خوانی الکترونیکی خواهدرفت.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان  با بیان اینکه  بحث تبادل الکترونیکی اسناد بستری را نیز در استان شروع کرده ایم  ،خاطر نشان کرد: تمام رسیدگی اسناد با اجرای این طرح ها، الکترونیک شده و خیلی راحت می توان پرونده ها را رسیدگی و در سامانه های مالی پرداخت کرد.

او ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در دست اقدام قرار گرفته، تبادل الکترونیکی اسناد و مدارک مربوط به بیماران بستری است، به این صورت که اسناد پزشکی از طریق مراکز درمانی و سامانه H.I.D به سامانه پرونده الکترونیکی سلامت" سپاس"  ارسال و از آن طریق به سامانه بیمه سلامت فرستاده می شود و ضمن صرفه جویی در مصرف وقت و انرژی، از هدر رفت سرمایه و نیروی انسانی نیز جلوگیری می کند و موجب می شود تا اسناد بیماران، عیناً رویت و بررسی شود.

به گفته فتحی بیرانوند از ابتدای سال ۹۸  تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۵ نسخه الکترونیکی از سوی داروخانه‌ ها، هشت هزار و ۴۸۴ نسخه توسط پزشکان و پنج هزار و ۹۴۹ نسخه توسط آزمایشگاه ها و ارائه دهندگان خدمات پاراکلینیکی صادر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز