حذف نام شهدا از معابر شهری، توطئه بزرگی است

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۸:۱۷:۱۲
کد خبر: ۹۰۰۵۴۱
حذف نام شهدا از معابر شهری، توطئه بزرگی است
امام جمعه موقت قزوین گفت: حذف نام شهدا از معابر شهری، توطئه بزرگی است که باید مسئولان با هوشیاری جلوی آن را بگیرند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛حجت الاسلام و المسلمین علی قابل روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین افزود: متاسفانه در تهران و دیگر نقاط کشور مشاهده شده که کلمه شهید را از نام معابر حذف می‌کنند و به عنوان مثال نام "مدنی" را بدون واژه شهید می‌نویسند، درحالی که ایشان عالم و شهید بزرگی بوده و این یک توطئه آشکار است.

وی همچنین اظهار داشت: دلیل این دشمنی با نام شهیدان مشخص نیست اما آنچه معلوم است این اقدامات توطئه‌ بزرگی است که رهبر انقلاب در مورد آن هشدار داده و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

قابل به هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: درحالی که انقلاب اسلامی تازه پیروز شده بود، رژیم بعث عراق با کمک ۳۵ کشور به میهن ایران اسلامی حمله کردند و مردم با راهنمایی امام راحل (ره) درحالیکه ارتش منسجم و امنیت لازم در کشور وجود نداشت، هشت سال از کشور دفاع کردند.

امام جمعه موقت قزوین همچنین گفت: امروز وحشت آمریکا به خاطر وجود جانفشانی و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس است و کشورهای غربی فهمیده اند که ایران مهد شیرانی است که هرگز سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه همه اساتید و مدرسان دانشگاه است که وصیت نامه شهیدان را برای مردم قرائت کنند و بدانند که ثواب این کار همانند عبادت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قابل به سیاست خارجی در قبال آمریکا پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در ملاقات با نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که هیچ پیامی برای آمریکا ندارد و چندی پیش نیز به مسئولان توصیه شد که هیچ یک از مسئولان در سطوح مختلف حق ارتباط با آمریکا و کشورهای غربی را ندارند.
 
 امام جمعه موقت قزوین به اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها باید به یاد زینب کبری سلام الله علیها باشیم که با عشق به خدا از فرزندان حسین در مقابل تازیانه دشمنان دفاع کرد و این بانوی بزرگوار باید الگوی مردان و زنان جامعه باشد.

وی با بیان اینکه دسته‌های عزاداری نباید برای مردم ترافیک و مزاحمت ایجاد کند، اظهار داشت: علم‌ و طبق‌هایی که فقط ۷۰ میلیون ریال برای پرپوشانی و تزیین آنها هزینه می‌شود هرگز برای امام حسین علیه السلام عزادار نیستند و این رسوم باید به گونه ای برگزار شود که به شعور حسینی نزدیک شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز