رئیس دانشگاه لرستان:

آمادگی دانشگاه لرستان پرورش و تولید گیاهان دارویی در استان

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۳:۰۳:۴۱
کد خبر: ۹۰۰۷۸۵
آمادگی دانشگاه لرستان پرورش و تولید گیاهان دارویی در استان
خسرو عزیزی گفت: تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، از فعالیتهای اقتصادی تولیدی مبتنی بر مشارکت دانشجویان حمایت می‌کند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  عزیزی در بازدید از فعالیتهای تعاونی تولیدی «رایا کشاورز زاگرس» که با مشارکت دانشجویان، راه‌اندازی شده است،قول مساعد داد تلاش خواهد کرد آزمایشگاه گیاهپزشکی این تعاونی در محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ایجاد شود.

اوافزود: باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، همکاریهای مشترک دانشگاه لرستان و اینگونه تعاونی‌های تولیدی را گسترش داد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: تقویت تولید ملی متناسب با ظرفیتهای هر استانی، بی‌تردید در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی و رهایی از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی است.

عزیزی بیان کرد:یکی از توانمندی‌ها و ظرفیتهای استان لرستان، پرورش و تولید گیاهان دارویی است و دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد از اینگونه فعالیتها حمایت کند.

او گفت: دانشگاه جامعه‌محور، دانشگاهی است که گامهای اثرگذاری در راستای رفع چالشها و مشکلات محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی بردارد.

عزیزی خاطر نشان کرد: تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، از فعالیتهای اقتصادی تولیدی مبتنی بر مشارکت دانشجویان حمایت می‌کند که نوعی کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان و دانشجویان و همچنین استفاده از ظرفیتهای داخلی کشور محسوب می‌شود.

 رئیس دانشگاه لرستان یادآورشد:  حمایت از تولیدات داخلی، از متغیرها و شاخصهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

عزیزی بیان کرد:وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود باید بتواند براساس آموزشهای عملیاتی و کاربردی که فرا گرفته، اشتغالزایی و کارآفرینی کند تا بتوانیم چالش بیکاری را به طور قابل توجهی کاهش دهیم.

 

نظر شما