استاندار خراسان رضوی:

طرح «نجات» با هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد اول مهر ماه رونمایی می شود

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۹:۳۹:۴۷
کد خبر: ۹۰۱۱۷۹
طرح «نجات» با هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد اول مهر ماه رونمایی می شود
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح جهاد اجتماعی «نجات» در راستای ساماندهی حاشیه مشهد به صورت رسمی و با حضور مقامات استانی اول مهر ماه رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه طرح جهاد اجتماعی «نجات» که با حضور نماینده 41  دستگاه عضو ساماندهی حاشیه مشهد و در محل دفتر استاندارخراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون همه ارگان ها اقداماتی متفاوتی برای ساماندهی در حاشیه شهر مشهد انجام داده اند اما هنوز هم حاشیه وجود دارد لذا باید این دفعه با همگرایی بین دستگاه های متولی از بروز موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی عدم توسعه یافتگی روستاها را دلیل ایجاد حاشیه نشینی در شهرها دانست و گفت: بخش اول اقدامات مربوط به طرح «نجات» در روستاها با توجه به  ظرفیت معین های اقتصادمقاومتی در حال انجام است و در بخش دوم اقدامات باید از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری شود.

وی بر همه جانبه بودن طرح «نجات» تاکید کرد و گفت: در فاز اول طرح «نجات» هشت محله انتخاب شده است تا به تدریج محلات مورد هدف از حاشیه مشهد خارج شوند لذا بعد از مدت زمان مشخصی می توانیم سرانه های امنیتی، شغلی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی محلات هدف را با زمان قبل از اجرای طرح مقایسه کنیم.

رزم حسینی اضافه کرد: در حوزه حاشیه مشهد جمعیت بسیاری از بانوان زندگی می کنند که خود و فرزندانشان دچار بحران های مختلفی هستند لذا حتما باید به این قشر تاثیرگذار نیز رسیدگی شود.

استاندار خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر به کنترل جمعیت ساکن در حاشیه مشهد شد و افزود: باید مشوق هایی فراهم شود تا این خانوارها به مبدا خود برگردند. اگر طرح «نجات» در حاشیه مشهد انجام شود پیروزی بزرگی محسوب می شود که بگوئیم چند محله از حاشیه خارج شده و به مرحله کم برخودار رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: در فاز اول طرح نجات که هشت محله از 67 محله هدف حاشیه مشهد را در بر می گیرد نام محله هایی از جمله مهرآباد، عباس آباد، زرکش، امام هادی پورسینا، و اسماعیل آباد قرار دارند که جمعیتی بالغ بر 320 هزار نفر را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در چشم انداز طرح «نجات» موضوع مهاجرت معکوس مدنظر است، گفت: باید بتوانیم افرادی که در حاشیه مشهد ساکن شده اند را به مراکز مبدا آن ها برگردانیم تا با این کار ضمن جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی، جلوی خالی شدن روستاها را بگیریم.

جعفری اذعان کرد: 75 درصد اطلاعات محلات در دستگاه های اجرایی موجود است که می تواند مبنای تصمیمات ما باشد و 25 درصد دیگر بوسیله دفاتر تسهیلگری جمع آوری می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نقش دفاتر تسهیلگری را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: عمده وظیفه این دفاتر شناخت وضعیت موجود محله هدف است تا داده های لازم از جامعه هدف جمع آوری شده و در اختیار دستگاه های متولی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه، استاندار خراسان رضوی احکام روسای کمیته های هشت گانه طرح جهاد اجتماعی نجات را ابلاغ کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز