استاندار سمنان:

مقاومت و دیپلماسی فعال تنها راه مقابله جدی با آمریکا است

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۱:۴۱:۰۳
کد خبر: ۹۰۱۲۸۳
مقاومت و دیپلماسی فعال تنها راه مقابله جدی با آمریکا است
استاندار سمنان ضمن بیان اینکه عمق استراتژیک انقلاب اسلامی در سراسر منطقه گسترش‌یافته است، گفت: مقاومت و دیپلماسی فعال تنها راه مقابله با آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا آشناگر صبح یک‌شنبه در آئین رژه نیروهای مسلح استان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس به میزبانی شهر سمنان ضمن بیان اینکه مقاومت و دیپلماسی فعال تنها راه مقابله با آمریکا است، ابراز داشت: مردم می‌دانند که دشمن قابل‌اعتماد نیست و باید متکی‌به‌خود و سرمایه‌های کشور باشند تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

وی ضمن بیان اینکه مردم در مقابل آمریکا و توطئه‌هایش ایستاده‌اند و در این ۱۶ ماه پس از خروج آمریکا از برجام جانانه مقاومت کردند، افزود: خوشبختانه دولت و ملت در حال ساماندهی ساختارهای اقتصادی هستند و گام‌های محکم برای شکوفایی اقتصاد را برداشتند.

آمریکا در تنهایی و انزوا

استاندار سمنان بابیان اینکه امروز منطق صلح‌آمیز ایران در تمام دنیا حاکم است و در جهان تنها نیستیم، ابراز داشت: امروز آمریکا حتی در بین متحدان اروپایی خود نیز در تنهایی و انزوا به سر می‌برد و به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها راه برگشت آمریکا، برگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها و توبه از راهی که در مقابل ملت ایران پیش‌گرفته است. ‌

آشناگر ضمن بیان اینکه امروز عمق استراتژیک انقلاب اسلامی در سراسر منطقه گسترش‌یافته است، تصریح کرد: عزت و توان ملت ایران به‌گونه‌ای که دشمنان شدیداً به دنبال آن هستند که رئیس‌جمهور آمریکا حتی برای گرفتن یک عکس در کنار مردان دیپلماسی ما بنشیند.

وی ضمن بیان اینکه امروز ایران عزیز دارای قدرتمندترین نیروی مقاومت در مقابل هر تهاجم در سطح منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان وزنه تعادل در محاسبات منطقه‌ای به شمار می‌رود که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار و ایستادگی ملت ایران، هارمونی نظام سلطه را در منطقه دچار چالش جدی شده است.

مقاومت و ایستادگی مهمترین ابزار کارآمد مقابل دشمن

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با مقاومت و ایستادگی ملت ایران توانستیم مهم‌ترین ابزار کارآمد دشمن، یعنی گسترش جنگ‌های فرقه‌ای و تکفیری را در سطح منطقه خنثی کنیم، ابراز داشت: جنگ ما با دشمنان انقلاب و نظام، تمام نشده و آمریکا متأسفانه دچار همان خطای محاسباتی است که در سال ۵۹ با تحریک یک دیکتاتور در منطقه مرتکب شده بود.

آشناگر ضمن بیان اینکه امروز آمریکا با پاره کردن یک قرارداد بین‌المللی همچون اقدام مستانه صدام در قرارداد ۱۹۷۲ الجزایر، یک تفاهم‌نامه بین‌المللی را زیر پا گذاشت و از برجام خارج شد تا ملت ما را گرفتار فشار اقتصادی کند، تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد مؤلفه‌های قدرت ملت ایران یعنی اتحاد، انسجام و همبستگی را هدف قرار داده و با ایجاد اختلاف بین مردم می‌خواهد با بهانه‌های مختلف قطب‌سازی‌های بی‌اعتبار را حاکم کند.

وی افزود: امروز آمریکا و هیئت حاکم آن با لابی صهیونیست و پول ارتجاع منطقه یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده و می‌کوشد با یک عملیات پرحجم روانی و فریب حداکثری، به‌اصطلاح خود فشار حداکثری را بر این ملت وارد کنند تا ما وادار به تسلیم شویم.

گسترش نفوذ استراتژیکی ایران در منطقه

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه آمریکا به خیال خود قصد دارد تا توان موشکی و نفوذ استراتژیکی ما را که در قلب‌های مردم منطقه گسترش یافت را خنثی کند، ابراز داشت: آمریکا بداند، امروز اگر او یا نوکرانش به‌صورت مستقیم یا نیابتی توطئه‌ای در سر داشته باشند باسیلی‌های محکم فرزندان خمینی (ره) مواجه خواهند شد و لذا بی‌شک با هدایت رهبر انقلاب و همت مردم و رشادت نیروهای مسلح همچون گذشته بر تمام توطئه‌ها و اقدامات خصمانه دشمنان فائق خواهیم آمد.

آشناگر ضمن بیان اینکه خوشبختانه امروز اتحاد، انسجام و همبستگی ملی ما در حد اعلا است، تصریح کرد: بی‌شک امروز ما قدرتمندتر از سال ۵۹ هستیم، آن روز فرزندان امام با دست‌خالی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ ایستادند و پیروز شدند و امروز نیز باهمت جوانان و نیروهای مسلح یکی از قدرتمندترین نیروها را در منطقه داریم.

وی ضمن بیان اینکه پرمعناترین واژه در قاموس مقاومت و افتخار ملت ایران، واژه دفاع مقدس است، افزود: ارتش عراق برای آغاز جنگ، تمام کمک‌ قدرت‌های جهان و کشورهای مرتجع منطقه و آمریکا را در اختیار داشت که درواقع جنگ ما درواقع جنگ دو کشور نبود، بلکه به تعبیر امام (ره) تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرارگرفته بود.

محاسبه غلط دشمن شکست آن‌ها را رقم زد

استاندار سمنان بابیان اینکه ‌ در چنین روزی (۳۱ شهریور ۵۹) رژیم بعثی عراق با هماهنگی استکبار جهانی یک جنگ تمام‌عیار را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، افزود: ارتش عراق با محاسبه وضعیت داخلی آن روز کشور و بر اساس محاسبات غلطی که از توان نیروهای مسلح ما داشت، فتح یک‌هفته‌ای تهران را در سر می‌پروراند که در این راه ناکام ماند و در چنین ایامی ما می‌توانیم با غرور پیروزی‌مان را هرساله جشن بگیریم.

وی ضمن بیان اینکه مردم ما با اتحاد و انسجام‌ ملی، دیر یا زود دشمن را به تسلیم وادار خواهند کرد، اضافه کرد: با مقاومت و ایستادگی مسیر توسعه همه‌جانبه ایران طی و دشمنان زمین‌گیر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز