رئیس پلیس راهور کرمانشاه مطرح کرد:

اجرای طرح ترافیکی اربعین در مسیر تردد زوار از مرز خسروی

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۸:۰۰:۵۶
کد خبر: ۹۰۱۴۲۳
اجرای طرح ترافیکی اربعین در مسیر تردد زوار از مرز خسروی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: مسیر حرکت زوار اربعین از مرز خسروی تحت پوشش طرح ترافیکی اربعین قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: طول بزرگراه‌های استان کرمانشاه ۳۹۳ کیلومتراست که ۴۴۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۹۸۳ کیلومتر راه فرعی دارد و همچنین ۵۱۵۱ کیلومتر طول راههای روستایی آن است.

وی افزود: هر ساله در ایام اربعین خیلی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از تمام نقاط کشور با استفاده از وسایل نقلیه زمینی، هوایی و ریلی از طریق استان کرمانشاه برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) خود را به کشور عراق می رسانند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه هم مقصد و هم مسیر زوار است و شهر اسلام آباد غرب به عنوان سه راهی اهواز ایلام و خسروی شناخته شده و محل انتخاب مقصد و خروج زوار است.

سرهنگ شیری بیان داشت: در ایام اربعین تمام راه‌های مواصلاتی مسیر حرکت زوار توسط تیم‌های گشت تحت پوشش قرار می گیرند.

رفع ۳۰ نقطه حادثه ساز معابر درون‌شهری

وی اقدامات انجام گرفته در حوزه مهندسی ترافیک در معابر درون و برون شهری اشاره کرد و گفت: شناسایی و پیگیری جهت رفع ۳۰ نقطه حادثه‌ساز معابر درون شهری یکی از مهمترین این اقدامات است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه به آمار تردد زائرین در سال گذشته که از استان کرمانشاه عبور و از مرز مهران خارج شدند هم اشاره داشت و افزود: کل جمعیت خروجی از مرز مهران یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۷۲ نفر، مرز شلمچه ۳۹۶ هزار و ۹۶ نفر و از مرز چذابه ۲۳۱ هزار و ۸۲۰ نفر بوده است.

این مسئول بیان داشت: حدود ۶۱ درصد خروجی از مرز مهران از استان کرمانشاه عبور کردند و آمار ارائه شده بدون احتساب زائرین هوایی ۷۴ هزار و ۲۳۰ نفر بود که با احتساب زائرین پروازی بالغ بر یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۶۶۹ نفر است که در مجموع ۳ درصد از کل جمعیت را شامل می شود.

نبود کمربندی در شهر بیستون، ماهیدشت و حمیل  از چالش های ترافیکی مسیر تردد زائرین است

سرهنگ شیری نبود کمربندی در شهر بیستون، ماهیدشت و حمیل را یکی از چالش های ترافیکی مسیر تردد زائرین در استان کرمانشاه مطرح کرد و افزود: کم عرض بودن معبر گردنه پاتاق و میدان امام(ره) قصرشیرین از دیگر چالش هاست که باید جهت رفع آن تمام همت خود را به کار گیریم.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین بیان داشت: فعالیت بازارچه ها و تردد وسایل نقلیه سنگین نیز یکی دیگر از چالش‌های اساسی است که در ایام اربعین باید مدیریت شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به ارائه وضعیت موجود معابر وصولی شهرستان قصرشیرین پرداخت و بیان داشت: ورودی شماره یک با فاصله ۲۱ کیلومتر از شهرستان سرپل ذهاب در محور قره بلاغ و نیز با فاصله ۲۳ کیلومتری از محور ریخک به میدان امام(ره) که از میدان در بلوار راه کربلا تا تقاطع نصرآباد به طول ۷ کیلومتر است.

سرهنگ شیری افزود: ورودی شماره ۲ با فاصله ۵۷ کیلومتر از شهرستان گیلانغرب به میدان امام حسن مجتبی(ع) که از میدان تا تقاطع نصرآباد ۶ کیلومتر است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه طول کمربندی قصرشیرین از میدان امام(ره) به تقاطع نصرآباد را ۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از تقاطع نصرآباد تا مرز خسروی ۱۵ کیلومتر به صورت بزرگراه و تفکیک لاین رفت و برگشت است.

اجرای طرح های ترافیکی در ایام اربعین / وسایل نقلیه در پارکینگ ها بر اساس اولویت تعیین شده پارک می شوند

وی در ادامه از طرح های ترافیکی در ایام اربعین خبر داد و گفت: در وضعیت عادی تردد در مسیرهای رفت و برگشت به صورت عادی انجام و اجازه پارک وسایل نقلیه فقط در پارکینگ ها داده می شود.

سرهنگ شیری گفت: وسایل نقلیه شخصی و عمومی در وضعیت کاملا روان و مطلوب در معابر شهری و محورهای مواصلاتی تردد می کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: وسایل نقلیه حامل زائرین از شهرستان سرپل ذهاب به سوی قصرشیرین از دو مسیر جاده قره بلاغ و ریخک وارد میدان ورودی شهر قصرشیرین می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: وسایل نقلیه در پارکینگ ها بر اساس اولویت تعیین شده پارک می شوند و تدابیر ترافیکی با حضور عوامل پلیس راهور، روان سازی ترافیک و رفع گره های ترافیکی احتمالی اجرایی می شود.

سرهنگ شیری خاطر نشان کرد: با افزایش حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی، افزایش تراکم تردد معابر ورودی شهر قصرشیرین و همچنین کمربندی و شبکه معابر شهری را خواهیم داشت که در این شرایط اجرای طرح در وضعیت سنگین را برنامه ریزی کردیم.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه  در ادامه به الزامات اجرایی طرح ترافیکی اربعین حسینی(ع) ویژه قصرشیرین و مرز خسروی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: آماده سازی و تجهیز پارکینگ ها برابر دستورالعمل و ایجاد رمپ های ورود و خروج مناسب در دستور کار است.

این مسئول نصب تابلوهای موقت ممنوعیت پارک و نیز نصب بیلبوردهای اطلاع رسانی در معابر شهری، حاشیه کمربندی شهر قصرشیرین و ورودی و خروجی پارکینگ ها را از دیگر اقدامات جهت اجرای طرح ترافیکی دانست.

وی همچنین پیش بینی پارکینگ در شهر سرپل ذهاب به عنوان شهرستان معین، پیش بینی سیستم حمل و نقل عمومی به میزان مورد نیاز، اصلاح هندسی و تعریض راستگرد میدان امام(ره) به سمت کمربندی، تکمیل پروژه تفکیک خطوط رفت و برگشت و نصب نیوجرسی در محورهای مواصلاتی کرند غرب به سرپل ذهاب و همچنین سر پل ذهاب به قصر شیرین را از دیگر اقدامات در دست انجام بیان کرد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان داشت: یک پارک سوار قبل و بعد از نصرآباد پیش‌بینی شده است که همزمان ظرفیت توقف ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را با هم دارد.

اجرای طرح ترافیک در ایام اربعین حسینی(ع)

این مسئول خاطرنشان کرد: در این محور دپوی ۱۰۰ عدد نیوجرسی بتنی در راهدارخانه قصرشیرین جهت مدیریت ترافیک در مواقع ضروری را نیز پیش بینی کرده‌ایم.

سرهنگ شیری گفت: ۲۰ دستگاه خودرو راهداری به پلیس راه استان اختصاص داده شده است تا در طول مسیر تردد زائرین به کار گرفته شود.

وی همچنین به موکب دارانی که قصد برپا کردن موکب در کنار خیابان ها را دارند توصیه کرد که این کار را با هماهنگی پلیس انجام داده و موکب ها را در مکان هایی برپا کنند که باعث ترافیک نشود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از اجرای طرح ترافیک در ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: به این منظور پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از حداکثر توان، طرح ترافیکی ایام اربعین حسینی(ع) را با تمرکز بر معابر دورن شهری به مرحله اجرا در خواهد آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز