استاندار اردبیل مطرح نمود;

اقدامات لازم برای کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای انجام شود

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۰۴:۵۳
کد خبر: ۹۰۱۷۲۴
اقدامات لازم برای کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای انجام شود
استاندار اردبیل بر لزوم افزایش تعداد علایم کاهش سرعت در جاده‌های ارتباطی این استان تاکید کرد.

به گزارش برنا،اکبر بهنامجو  در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: با توجه به نبود امکان چهارخطه کردن تمام جاده‌ها باید با کمترین هزینه‌ها اقدامات لازم برای کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای را عملیاتی کنیم.
وی افزایش سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در جاده‌های پرتردد از جمله جاده‌های شهرستان‌های شمالی استان را برای کاهش سرعت و تصادفات جاده‌ای ضروری دانست.
استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز در جاده‌ها بیشترین علت تصادفات می‌باشد ، باید هر گونه برنامه کم‌هزینه موقت در این مسیرها اجرایی شود.
وی نصب دوربین‌های ثبت تخلفات را از دیگر اقدامات لازم در کاهش سرعت غیرمجاز ذکر کرد و گفت: در صورت امکان از این ابزار نیز برای کنترل جاده‌ها استفاده شود.
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه از کاهش تصادفات جاده‌ای در ۶ ماه اول سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
علی رحمتی افزود: در این مدت ۶۳ میلیون تردد خودرو در جاده‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۵۹ میلیون مورد بود، ۶ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: تردد ماشین‌های سنگین نیز از پنج میلیون و ۵۰۰ مورد در سال گذشته به پنج میلیون و ۶۰۰ مورد افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین سرعت‌های غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: بیشترین مسیر تردد در نیمه اول سال جاری نمین _آستارا با ۶ میلیون و ۴۰۰ مورد تردد بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز