توصیه جالب امام جمعه بجنورد در آغاز سال تحصیلی؛

دانش آموزان باید در استفاده از فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۴:۰۰:۰۳
کد خبر: ۹۰۱۷۳۶
دانش آموزان باید در استفاده از فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از دانش آموزان خواست مراقب مطالب فضای مجازی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه اسما مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: تولد شخصیت و تولید شخصیت دو رسالت مهم و اساسی آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی رسالت مجموعه‌های آموزشی و مدارس را تولد شخصیت عنوان کرد و افزود: انسانی که متولد می‌شود قطعا مرگی به هم را به دنبال دارد اما برای تولد شخصیت مرگ معنا ندارد. بنابراین سنگر آموزش و تحصیل به منظور تزکیه و بصیرت افزایی باید به گونه‌ای باشد که شخصیت هایی را در جامعه تولد کند تا در آینده این شخصیت‌ها که همان معلمان هستند به تولید شخصیت پردازند و کادر سازی نمایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به راهکار امیرالمومنین حضرت علی (ع) برای تولد شخصیت٬ تصریح کرد: باید به دنبال علمی باشیم که علم نافع و دانش سودمند، جامعه ساز و تمدن ساز باشد و در این بین هر چیزی را یاد نگیریم چراکه یادگیری قواعد و حدودی دارد. کتابی که شخصیت ما را تحریف نموده و آشفتگی به همراه دارد باید کنار گذاشته شود. دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند. فضای مجازی علاوه بر علم نافع٬ علم مضر را هم به دنبال دارد.

امام جمعه مرکز استان در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و تاکید ویژه ایشان بر استفاده از مدیریت جوانان در کشور خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش ما به این دو رسالت بنیانی به درستی عمل کند چهره نظام آموزشی ما دگرگون می‌شود و شخصیت‌های کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی تربیت می‌شوند. امیدوارم آموزش و پرورش بر اساس سند تحولی که در اختیار دارد در تمام حوزه‌ها تحولی عظیم داشته باشد تا کشوری با انسان‌های کارآمد برای سایر ملل تلقی شویم.

نظر شما