زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها در مدارس قزوین نواخته شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۲:۰۲:۱۱
کد خبر: ۹۰۱۸۲۲
زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها در مدارس قزوین نواخته شد
زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس قزوین نواخته شد و دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛در مراسم نمادین نواختن زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها در سالن کوثر شهر قزوین سیده حمیده زرآبادی  و داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی؛رحمانی مدیرکل آموزش وپرورش استان و مسئولین استانی حضور داشتند.
 با نواخته شدن این زنگ، ۲۰ هزار دانش آموز مقطع پیش دبستانی و ۲۱ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس شدند.
 مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم تقارن هفته دفاع مقدس را با آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی دانست و از دانش آموزان خواست برای جاودانگی آرمان‌های بلند شهدا تلاش کنند.
 رحمانی با بیان اینکه مدارس استان باید فضایی برای تمرین و کسب مهارت‌های زندگی باشند، افزود: براساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید محلی برای تربیت دانش آموزانی خلاق و  مبتکر با تاکید بر ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین باشد.
رحمانی ادامه داد: بهره گیری از ابتکارات هنری می‌تواند فضای یادگیری را برای دانش آموزان و معلمان لذت بخش کند.
 مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با دانش آموزان کلاس اولی گفت و گو کرده و شعار سال تحصیلی جدید را "مهر حسینی، نشاط معنوی، مدرسه محوری، تحول بنیادین، تربیت تمام ساحتی و هویت کودکان ایران اسلامی " اعلام کرد.
سال تحصیلی دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی نیز از فردا اول مهرماه به طور رسمی آغاز و ۲۵۰۰ هزار دانش آموز وارد مدارس استان خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز