تعلیم و تربیت از نگاه دین جایگاه والایی دارد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۲:۲۹:۳۴
کد خبر: ۹۰۱۸۵۵
تعلیم و تربیت از نگاه دین جایگاه والایی دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در آئین آغاز سال تحصیلی جدید گفت: نخستین آیاتی که به رسول گرامی اسلام (ص) نازل شد، مربوط به علم و دانش است و این مهم جایگاه والای تعلیم و تربیت را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در آئین آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه علامه جعفری برگزار شد، اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم سال تحصیلی جدید را برای شما دانش آموزان، سالی پر برکت قرار دهد و موفقیت‌های روز افزونی را به شما عزیزان عنایت کند.

وی افزود: حضور همه مسئولان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، نشان دهنده اهمیت علم و دانش و میزان اثرگذاری آن در جامعه است و می‌باید شما عزیزان قدردان این فضایی که در آن قرار دارید، باشید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خدای متعال بنیانگذار و آغازگر علم و دانش است، خاطرنشان کرد: انبیاء الهی بهترین آموزگاران عالم بودند و علوم آنها در کتاب های آسمانی نهفته بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نخستین آیاتی که به رسول گرامی اسلام (ص) نازل شد، اهمیت علم و دانش را نشان داد در حالی که در آن دوران در عربستان تنها 5 نفر مهارت خواندن و نوشتن داشتند و این مهم اهتمام قرآن به علم و دانش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به تشریح اهمیت کرامت از نگاه دینی پرداخت و ابراز کرد: خداوند خود را اکرم و منشأ همه خوبی‌ها معرفی کرده است و ساختار وجودی انسان‌ها را نیز از جنس خودش و بر اساس کرامت، عزت و احترام بنا گذاشته است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند قرآن را به عنوان بهترین کتاب به ما معرفی کرده است که کتاب زندگی، اخلاق و انسانیت است و این کتاب را نیز همانند انسان، کریم و چراغ هدایت بشر معرفی کرده است.

امام جمعه قزوین در ادامه به حدیثی از امام حسین (ع) پرداخت و گفت: امام حسین (ع) پنج عامل را به ما معرفی کرده است که رعایت آنها موجب آسایش، راحتی و موفقیت انسان می‌شود. اولین مورد عقل است که انسان باید بر اساس آن زندگی کند تا به موفقیت و آسایش دست پیدا کند.

وی دین را دومین عامل آسایش و راحتی انسان از نگاه امام حسین (ع) معرفی کرد و اذعان داشت: روی‌گردانی از دین، استرس و نا امیدی را برای انسان به همراه می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انسان هر چه عاقل‌تر شود، بیشتر قدر دین را می‌داند، اضافه کرد: عقل در بستر دین رشد می‌کند و دین در نگاه عقل ارزش‌ها و عظمتش بیشتر شناخته می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: سومین عاملی که از نگاه امام حسین (ع) موجب آسایش و راحتی انسان می‌شود، ادب است که همان آگاهی از نحوه تعامل و ارتباط با خدا، قرآن، خانواده و افراد جامعه است.

وی حیا را چهارمین و حسن خلق را پنجمین عامل آسایش و راحتی انسان از نگاه حضرت معرفی کرد و افزود: از نگاه امام حسین (ع) انسانی که همانند پیغمبر (ص) دارای اخلاق نیکو است و بر اساس معیارهای قرآنی رفتار خود را تنظیم می‌کند، انسان ارزشمندی است و به آرامش، آسایش و موفقیت می‌رسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز