راه‌اندازی ایستگاه تیمار آهو!

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۳:۰۲:۰۲
کد خبر: ۹۰۲۵۱۵
راه‌اندازی ایستگاه تیمار آهو!
معاون اداری و مالی دانشگاه زنجان گفت: ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهرام ملکی در رابطه با راه‌اندازی ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان، اظهار کرد: ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو برای آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز در جهت توسعه پایدار در دانشگاه زنجان راه‌اندازی شده است.

وی در رابطه با اهداف راه‌اندازی ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان، افزود: هدف از راه‌اندازی این ایستگاه، مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان زنجان و تکثیر گونه‌های در حال انقراض، تیمار آهوان زخمی و آسیب‌دیده ناشی از شکار و پژوهش گونه‌های بومی در این ایستگاه انجام می‌شود.

این مسئول در رابطه با مساحت ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان، تصریح کرد: مساحت عرصه ایستگاه تیمار تحقیقات و پرورش آهو دانشگاه زنجان، 17 هزار مترمربع است که شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز، فضای جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید کارشناس محیط زیست واقع در ضلع جنوبی ساختمان مرکزی کنار ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان است.

ملکی با اشاره به آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز در جهت توسعه پایدار دردانشگاه زنجان، بیان کرد: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز در جهت توسعه پایدار که یکی از مؤلفه‌های آن زیست‌بوم طبیعی همراه با حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری نیز فرهنگ‌سازی در جهت تعامل با طبیعت بوده و از دیگر اهداف ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.

معاون اداری و مالی دانشگاه زنجان بیان کرد: راه‌اندازی ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان با اخذ پروانه از سازمان محیط‌زیست و ملاحظات تعیین شده از سوی این ارگان و همکاری اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان، تحت نظر کارشناسان آن اداره گروه محیط‌زیست دانشگاه زنجان و گروه علوم دامی و دامپزشکی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه زنجان احداث و اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو راس آهوی نر و ماده در ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو دانشگاه زنجان وجود دارد و دانشگاه زنجان دارای گاوداری، گوسفندداری و مرغ‌داری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز