مشهد ارزان ترین مقصد گردشگری دنیاست

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۸:۲۹:۲۳
کد خبر: ۹۰۲۷۸۹
مشهد ارزان ترین مقصد گردشگری دنیاست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: مشهد ارزان ترین مقصد گردشگری در دنیا می باشد که امیدواریم تسهیلات سفر به مشهد بیش از پیش آسان شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر در نشست خبری هفنه گردشگری به تشریح برنامه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مشهد در هفته گردشگری پرداخت و اظهار کرد: نواختن زنگ گردشگری در مدارس، برگزاری تورهای رایگان گردشگری در سطح مشهد و تخفیف ۵۰ درصدی در هتلهای سطح شهر مشهد پیش بینی شده است.

وی نسبت به برگزاری نمایشگاهی تخصصی با حضور بخش های خصوصی خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ترکیه برای جذب گردشگران ترکیه ای برگزار خواهد شد و ظرفیت های استان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی  عنوان کرد: 280 پروژه نیمه تمام در استان داریم که عمدتا پروژه‌های اقامتی هستند و میانگین انجام پروژه‌ها 46 درصد است که بیش از  7 هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه در گردش در آن‌ها وجود دارد.

مکرمی فر با بیان اینکه نیازمند نقشه جامع گردشگری استان در همه بخش‌ها هستیم، تصریح کرد: تا زمانی که این نقشه شکل نگیرد مشکلات ما در حوزه‌های مختلف ادامه خواهد داشت و ما باید از طریق اصلاح قوانین زمینه را برای رشد همه جانبه گردشگری فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ماندگاری مسافر را در خراسان رضوی افزایش دهیم تا از سایر جاذبه‌های گردشگری استان نیز بهره ببرند، بومگردی را روشی جذاب و ارزان توصیف کرد و گفت: در استان‌های دیگر کشور سفر به شهرهای پیرامونی مراکز استان‌ها نیز مد نظر است.

مکرمی‌فر با اشاره به طرح ساب (سفرهای ارزان‌قیمت برنامه ریزی شده) بیان کرد: ما با استفاده از طرح ساب و به وسیله داشتن تخفیفات مختلف می‌توانیم در بخش‌های مختلف، مسافر و زائر بیشتری را به سمت خراسان رضوی و مشهد جذب کنیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: در سال جاری، ۶ میلیون و ۶۴۲هزار و ۷۲۵ نفر اقامت رسمی خارجی‌ها در واحدهای اقامتی سازمان گردشگری بوده که نسبت به سال قبل رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد که اقامت آنها در هتل ها و مراکز اقامتی به شرح ذیل می باشد:

در هتل آپارتمان‌ها ۲۹ درصد ، که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته ، در مهمانپذیرها نیز ۳۱ درصد ، که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته‌ایم و این نشان از افزایش قابل ملاحظه در حضور گردشگران خارجی است که بیشترین تعداد آنهارا عراقی ها تشکیل می دهند.

مکرمی فر در پایان سخنان خود گفت: مشهد ارزان ترین مقصد گردشگری در دنیا می باشد که امیدواریم تسهیلات سفر به مشهد بیش از پیش آسان شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز