آغاز رسمی نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۸:۴۳:۵۵
کد خبر: ۹۰۲۸۰۳
آغاز رسمی نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)
نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) با حضور اندیمشندان مسلمان و سایر ادیان صبح چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) کار خود را با پیام آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در سالن همایش‌های شهرک مروارید بندرعباس آغاز کرده است.

آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین سخنران و مهمان ویژه امسال کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان است.

پرفسور «آنتوان بارا»، محقق و نویسنده مسیحی سوری‌الاصل ساکن کشور کویت صاحب کتاب 'حسین در اندیشه مسیحیت'، شیخ «هلال بن حسن» از اندیشمندان و فرهیختگان کشور عمان مهمان از دیگر مهمانان خارجی این کنگره هستند.

«حاج آخوند عبدالجبار میرابی» از علمای اهل سنت گرگان و «یوناتت بت کنیا» نماینده عاشوریان در مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هستند.

در این دوره از کنگره علاوه 'حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده' نماینده ولی‌فقیه هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، 'یوناتت بت کنیا' نماینده عاشوریان در مجلس شورای اسلامی، 'حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد حوزه‌های علمیه و رییس سابق دانشگاه علوم و معارف قرآنی، 'حاج آخوند عبدالجبار میرابی' از علمای اهل سنت گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان مهمانان داخلی سخنرانی می‌کنند.

نهمین سال این کنگره برای با همکاری مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و حمایت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی برگزار شده است.

۹ زندانی غیرعمد همزمان با کنگره بین المللی امام سجاد(ع) آزاد می‌شوند

مدیرکل زندانهای هرمزگان گفت: ۹ مددجوی جرایم غیرعمد تحت حمایت نمایندگی ستاد دیه هرمزگان همزمان با برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس از زندان آزاد م می‌شوند.

 به گفته علی استادی، بدهی این مددجویان ۲۰میلیارد ریال است که با کمک خیران، تخفیف شاکیان و منابع استانی تامین شده است.

وی با بیان اینکه این افراد به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و محکومیت مالی زندانی بودند، افزود: هم اکنون ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۷۰ میلیارد ریال در زندان های هرمزگان حبس و چشم انتظار کمک خیران هستند.

رونمایی از ۷ کتاب مرتبط با زندگی و اندیشه‌های امام سجاد(ع)، تجلیل از ۵ خانواده معظم شهید و مبلغان و حافظان صحیفه سجادیه از بخش‌های جانبی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) است.

 ایران منادی مبارزه با ظلم در کنار ملت های مظلوم جهان قرار دارد

بندرعباس- ایرنا- رهبر شیعیان بحرین سه‌شنبه شب در همایش بصیرتی پیروزی های جبهه مقاومت در حسینیه ثارالله بندرعباس نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی عدالت و منادی مبارزه با ظلم درکنار ملت های مظلوم جهان قراردارد.

شیخ عیسی قاسم اظهارداشت: امت اسلامی الهی را که برای به پا خواستن ایمان، قدرت و عدالت و درراستای خواسته‌های باری تعالی باشد امت اسلامی نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت، دفاع، جهاد و تمام این اصطلاحات برای مبارزه با فساد است و این همان حرکتی است که امت اسلامی را در زمره باری‌تعالی قرار می‌دهد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: امت اسلامی باید در فضای علم‌اندوزی باشد و شما جزو افرادی هستید که علم اخروی که همان علم اسلامی را درپیش گرفته‌اید.

شیخ عیسی قاسم بیان داشت: امت اسلامی امتی است که با تمسک به صبر، بصیرت و حکمت تصمیم‌های درست و تاثیرگذار می‌گیرد و براساس راه و روش پیامبران الهی راه خود را درپیش گرفته است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی امت اسلامی موفقی است که در معرض خطرهای نظامی، فکری و فرهنگی است و این امت باید در هر لحظه آماده باشد و بتواند با تمام قدرت و قوا با این دشمنان مقابله کند.

 رونمایی از شش کتاب 

همزمان با برگزاری نهمین کنگره امام سجاد(ع) کتاب های خواسته های یک عاشق، عالیجناب پدر، خون مادر، بیا عاشقی را رعایت کنیم، جهان بینی امام، پناه امن، حماسه نیایش رونمایی می شود.

همچنین از شهید روحانی علی یار رستمی به عنوان شهید شاخص دراین کنگره تجلیل می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز