پایان بازسازی سدخاکی گنج لردگان

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۸:۰۰:۲۹
کد خبر: ۹۰۲۸۱۷
پایان بازسازی سدخاکی گنج لردگان
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان از پایان عملیات بازسازی و مرمت سدخاکی گنج (شهدا فلارد) که در بارش های بهاری دچار آسیب شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت حسنی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه ظرفیت سد خاکی گنج به ‌علت بارش‌های پنجم و ششم فروردین‌ماه امسال دچار خسارت شده بود، افزود: برای بازسازی این سد خاکی بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد.

وی اظهارداشت: این سد خاکی از طرح‌های حوزه آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان است که در صورت تخریب، سرریز یا شکسته شدن این سد ، احتمال وجود خسارت به روستاهای پایین دست از جمله روستای گنج، امیران، بابااحمدی، میلان، شهریار، چارده و شهر مالخلیفه زیاد بود.

حسنی گفت: در بارش‌های فرودین‌ماه و تکمیل ظرفیت سد، پس از باز کردن دریچه اضطراری سد، عملیات افزایش حجم سد با دیوار چینی اجرا شد.

۲ هزار و ۳۰۰ سد سنگی و ملاتی و ۸۶ بند خاکی در استان چهارمحال وبختیاری احداث شده است که در بارندگی‌های فروردین امسال حجم ذخیره آب در سدها و به بندهای خاکی به ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

عملیات احداث سدخاکی گنج شهرستان لردگان سال ۱۳۸۸ با ۱۵ متر ارتفاع و طول تاج ۱۶۰ متر با قابلیت ذخیره ۲۰۰ هزار مترمکعب اجرا شد، ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر دست از طریق این سد تامین می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز