در شش ماهه نخست امسال

دستگیری ۶۳ حفار غیر مجاز در اردبیل

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۴۸:۱۳
کد خبر: ۹۰۳۰۱۳
دستگیری  ۶۳ حفار غیر مجاز در اردبیل
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از رشد ۵۳ درصدی دستگیری حفاران غیرمجاز در این استان، طی شش ماهه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در نیمه نخست امسال ۶۳ حفار غیر مجاز دستگیر شده اند.

او افزود: همچنین ۱۷ مورد حفاری کشف شده که میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تاکید کرد: ۱۱ مورد کشف و توقیف ادوات حفاری نیز به ثبت رسیده که در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته ۴۶۶ درصد افزایش یافته است.

فلاحی گفت: در پی مداخله به هنگام و کشف حفاری‌های غیر مجاز ۴۹ شی تاریخی نیز کشف و ضبط شده و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او به تشکیل ۱۴ پرونده قضایی با رشد ۲۲ درصدی اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در شناسایی حفاران غیرمجاز ستودنی است و ۱۲ مورد گزارش مردمی از ابتدای سال منجر به شناسایی حفاران غیرمجاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز تاسف از ثبت ۸ مورد تخریب آثار تاریخی افزود: مجموع اقدامات بازدارنده موجب شده تا کشف حفاری‌ها و شناسایی متخلفان با افزایش همراه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز