در نشست خبری رد خون مطرح شد:

بخش عمده ی رونق سینمای ایران در شهرستان ها است

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۵۸:۴۹
کد خبر: ۹۰۳۰۲۳
فیلم سینمایی ماجرای نیمروز با نام رسمی "رد خون " اولین اکرامی مردمی خود را در شهر مشهد آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ، ساخته محمد حسین مهدویان است که ماجرای تیم اطلاعاتی در دهه ۶۰ و سرگذشت اعضای منافقین را به تصویر کشید . و اما ادامه این فیلم سینمایی با عنوان( ماجرای نیمروز) "رد خون"  اولین  اکران رسمی خودش  را در در پردیس سینمایی هویزه ، اطلس، ویلاژ توریست با حضور هنرمندان سرشناس این فیلم از جمله جواد عزتی، بهنوش طباطبایی ، هادی حجازی، در مشهد  آغاز کرد‌.

در همین رابطه محمود رضوی تهیه کننده فیلم "رد خون"  در نشست خبری که در سینما ویلاژ توریست مشهد برگزار شده بود گفت: بخش عمده ای از رونق سینما ایران در شهرستان ها است و شهرهایی غیر تهران سهم زیادی در گردش مالی سینمایی ایران دارند.

وی افزود: متاسفانه همکاران ما سینمای شهرستان هارا در اولویت کار خود قرار نمی دهند و البته فیلم های سینمایی نیز فقط برای تهران ساخته نمی شود. و ما برای اهمییت داشتن سینما شهرستان یکروز قبل از اکران فیلم به مشهد آمدیم .

این تهیه کننده تصریح کرد: ما به دنبال اکران در نوروز بودیم اما نشد ، بعد از آن هم برای عید فطر اقدام کردیم که بازهم پروانه نمایش صادر نشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان اکران فیلم رقیب دیگری وجود دارد بیان کرد: اگر در زمان اکران "شبی که ماه کامل شد" پروانه نمایش می گرفتیم به دلیل هم پوشانی محتوا از مخاطب کاسته می شد و هر دو فیلم ریزش می کردند که خوشبختانه چنین اتفاقی نیوفتاد.

 

رضوی در خصوص  تغییرات  و ممیزی در فیلم پاسخ داد: فیلم نسبت به زمان جشنواره ۱۲ دقیقه کوتاه شده و تنها در یک پلان کوتاه ممیزی صورت گرفته است .

 

سری سازی در همه جای دنیا مرسوم است .

در ادامه این نشست هادی حجازی بازیگر نقش کمال در این فیلم گفت: ساختن فیلم های سینمایی با چند سری در همه جای دنیا مرسوم است و من نمیدانم کی وکجا این کار در ایران ضد ارزش شده است.

وی افزود: لزومی ندارد در همه جا نقش جدیدی خلق کنیم ، و می توانیم نقش های موفق را به فضای جدید و قصه جدید در فیلم اضافه کنیم.

 

از بازی خودم در فیلم " رد خون " راضی ام

در ادامه جواد عزتی بازیگر نقش صادق نیز گفت: وقتی یک نقش موفق در فیلم به تکامل می رسد ، شما فرصت این را دارید که آن نقش را در فضای جدید بازی دهید.

وی افزود: من از بازی خودم راضی هستم و قطعا فیلم " رد خون" جزو دو سه فیلم اول در کارنامه من از نگاه خودم است.

در ایام جشنواره سینمایی " فجر" بیشتر نقدها در پیرامون مقایسه نسخه اول فیلم ( ماجرای نیمروز) با نسخه دیگر این فیلم ( رد خون ) بود. "رد خون" در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با نامزدی در ۱۱ رشته این جشنواره توانست ۳ سیمرغ بلورین را به دست آورد.

گزارشگر: نگار طاهونچی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز