ساخت نخستین آکادمی تخصصی فوتبال در مشهد

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۱:۰۴:۱۳
کد خبر: ۹۰۳۳۸۰
ساخت نخستین آکادمی تخصصی فوتبال در مشهد
رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: این نوید را می‌دهم که آکادمی‌ای را براساس مجوزها و فرآیندی که فدراسیون دیده، در مشهد تحت نظارت هیأت فوتبال و با همکاری با نهادهای موثر از جمله شهرداری، دانشگاه، اداره کل ورزش و جوانان و… راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احسان اصولی در مراسم تقدیر از تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان حاضر در المپیاد استعدادهای برتر کشور که شب گذشته در سالن اجتماعات هیئت فوتبال خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، بیان کرد: در دوره‌ای که برنامه‌های خود را در خصوص نحوه اداره هیئت فوتبال ارائه می‌کردیم، برای حوزه‌های ورزش بانوان، ساماندهی تیم‌ها و ورزش پایه‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل شدیم. شما ورزشکاران با نتایجی که به دست آوردید دو راهبرد ما را به صورت همزمان محقق کردید. افتخارآفرینی دختران جوان خراسانی در این دوره از المپیاد کشوری، از نظر توجه به ورزش بانوان و تیم‌های پایه حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: زمانی که تصمیم گرفتیم تیم‌ها را اعزام کنیم و بحث‌هایی در هیئت رئیسه داشتیم، انتظار این نتایج را نداشتم و فکر می‌کردم پس از چند سال به این نتیجه خواهیم‌رسید. واقعاً کار بزرگی کردید و به شما افتخار می‌کنم. به دلیل اینکه توانستید برای شهر و استان خود افتخارآفرینی کنید، به نمایندگی از مردم مشهد از شما تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین برنامه‌ای مدون برای برگزاری مسابقاتی در سطح شهر مشهد و استان با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف، به بهانه‌های مختلف داریم. از جمله برنامه‌های ما برای جام محلات، دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و… است که در طول سال به صورت مستمر برگزار خواهدشد. تکرار این مسابقات ورزشکار و نوجوان ما را از ابتدا محکم می‌کند. این ورزشکار با ضوابط، قواعد و آیتم‌های موثر بر مسابقات آشنا می‌شود و می‌تواند گام به گام خود را نشان دهد.

اصولی ادامه داد: یکی از اقداماتی که به همت همکاران ما در هیئت فوتبال استان در حال شکل‌گیری است، استعدادیابی و آموزش است. در حال ساخت بانک اطلاعاتی هستیم که در آن نونهالان دختر و پسر علاقه‌مند به فوتبال و فوتسال در آن ثبت‌نام کنند. این طرح را در سطح مشهد پیاده سازی کردیم، بعد از مشهد سراغ نیشابور خواهیم رفت. این بانک اطلاعاتی را آماده می‌کنیم تا تیم‌هایی که در لیگ استان در حال فعالیت هستند ابتدا به این بانک مراجعه کنند، ظرفیت‌های شما را بشناسند و از این بانک اطلاعاتی استفاده کنند تا انتخاب‌ها و کشف استعدادها اتفاقی نباشد.

وی ادامه داد: بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ می‌گویند براساس یک حادثه شناخته شدند در حالی که این شیوه درستی نیست. باید درون مجموعه یک سیستم مستقر کنیم تا شما ورزشکاران که در ابتدای این چرخه و فرآیند هستید را بتواند پرورش دهد. استعدادهای خراسانی را کشف کرده و از هدر رفتن آنها جلوگیری کند.

رئیس هیئت فوتبال استان اضافه کرد: چند برابر استعدادهایی که به طور اتفاقی کشف می‌شوند و در تیم‌های مختلف می‌درخشند، استعدادهایی بودند که کشف نشدند. باید کاری کنیم که بستر مناسب برای هر علاقه‌مند و مستعدی که میل دارد در حوزه ورزش قهرمانی و رشته فوتبال و فوتسال فعالیت کند، فراهم باشد. فرد باید بتواند خود را عرضه کند و در این عرضه فارغ از بحث‌های حاشیه‌ای و دلالی، سیستم بتواند آن‌ها را رشد بدهد و هیچ استعدادی در فوتبال و فوتسال استان ما تحت تاثیر عدم دیده شدن‌ها و مهیا نبودن بستر از بین نرود.

اصولی بیان کرد: این نوید را می‌دهم که آکادمی‌ای را براساس مجوزها و فرآیندی که فدراسیون دیده، در مشهد تحت نظارت هیأت فوتبال با همین رویکرد و با همکاری با نهادهای موثر از جمله شهرداری، دانشگاه، اداره کل ورزش و جوانان و… راه اندازی خواهیم کرد تا هر کسی که کمترین ظرفیتی در این رشته دارد، دیده شود و ما آن استعداد و ظرفیت را شکوفا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز