ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت دانشگاه ها در مسیر توسعه استان قزوین

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۲:۱۹:۱۹
کد خبر: ۹۰۴۰۶۰
ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت دانشگاه ها در مسیر توسعه استان قزوین
استاندار قزوین گفت: با وجود بیش از ۶۰ واحد دانشگاهی در استان هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت ارزشمند برای توسعه صنعتی و کشاورزی استان بخوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین  در نشست با روسای دانشگاههای استان قزوین که در استانداری برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: هیچ انسانی از جنگ خوشش نمی آید و ما هم هرگز اهل جنگ نبوده و نیستیم اما در دفاع جانانه می ایستیم و دشمن را پشیمان می کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: دفاع مقدس برای ما دستاوردهای زیادی داشت و توانست در ملت روحیه خود باوری، استقلال ایجاد کرده و ما را در رسیدن به توسعه با انگیزه تر کند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید هم بیان کرد: امیدواریم سال جدید توام با موفقیت های علمی بیشتر برای دانشگاههای ما باشد.

جمالی پور یادآورشد: هر چند شرایط اقتصادی بسیار سخت است اما باید تلاش کنیم تا رخوتی در کارها ایجاد نشود و با همه محدودیتها بتوانیم با کمک یکدیگر جامعه بانشاطی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اگر نشاط نباشد شاهد آسیب های اجتماعی خواهیم بود لذا باید کمک کنیم تا نشاطی در چارچوب شرع در کشور ایجاد شود و جوانان فعالی را داشته باشیم زیرا نشاط لازمه توسعه جامعه است.  

جمالی پور با ابراز خرسندی از وجود شخصیت های علمی توانمندی چون دکتر موسی خانی، مهرام و نائینی در استان یادآورشد: با داشتن شخصیت های علمی باید بتوانیم شرایط بهتری را برای خود رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: ساختار نظام آموزش عالی در کشور اشکالاتی دارد که با اصلاح آن می توان به دستاوردهای بهتری رسید.

جمالی پور گفت: استقرار حدود ۶۰ واحد آموزش عالی در استان و بیش از ۷۸ هزار دانشجو ظرفیت ارزشمندی است که می تواند به تحول در استان منجر شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: با این همه دانشگاه در استان نباید دغدغه تکنولوژی داشته باشیم اما به نظر می رسد همبستگی بین مراکز علمی و دانشگاهها خوب نبوده و نتوانسته ایم ارتباط موثری بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم.


وی اضافه کرد: نگاه کنید و ببینید فرصت های مطالعاتی را به چه کسانی و به چه موضوعاتی داده ایم و چرا این مقالات علمی گره گشای مشکلات نیست.

جمالی پور یادآورشد: چرا مشکل اجتماعی داریم، چون از دانشگاه خوب استفاده نکردیم و در حالی که تعداد مقالات isi دانشگاههای ما از مرز ۷۰ هزار مورد عبور کرده چرا در صنعت و کشاورزی شکوفایی لازم را نداریم.

وی بیان کرد: وقتی نخبگان ما در ناسا و مراکز بزرگ علمی جهان حضور دارند نشان می دهد دانشجو را برای خارجی ها تربیت کرده ایم و نتوانسته ایم از آنها برای خود بهره برداری کنیم.

جمالی پور اظهارداشت: دانشگاه محل اندیشیدن است و رسالت شما فقط جذب و آموزش نیست باید ببینید چه کردیم که نخبگان مهاجرت می کنند و در کشور های دیگر جذب شده اند.

وی اضافه کرد: با ابن همه دانشگاه چرا باید صنعت و کشاورزی استان قزوین در وضعیت بهتری نباشد و هنوز شکوفایی و پویایی لازم را نداشته باشد.  

استاندار قزوین اظهارداشت: باید اعتمادسازی کنید نه این که بدون توجه به ظرفیت کشور دانشجو پذیرش و تربیت کنیم و امروز باید اذعان کرد در بسیاری از موارد مسیرها را درست نرفته ایم و باید بازنگری کنیم.


وی اضافه کرد: اساس کار، شما روسای دانشگاهها هستید و برای تقویت ارتباط دانشگاه، اقتصاد و صنعت بهتر است با برگزاری گردش های علمی برای دانشجویان و فعال کردن آنها از این ظرفیت استفاده بهتری کنید.

استاندار قزوین تصریح کر: باید با هم دیگر کشور را بسازیم زیرا با تهمت زدن، تخریب کردن، هیچ کاری جلو نمی رود و لازم است از اختلاف دوری کنیم و بدانیم اگر دانشگاه در کنار صنعت و نخبگان در کنار مدیران باشند موفقیتها بیشتر می شود.

جمالی پور گفت: امروز مردم از سیاست زدگی خسته شده اند و تداوم این روند آنها را بی اعتماد می کند و اگر ما هم بخواهیم به جای کار کردن دنبال سیاست زدگی باشیم به نا امیدی کمک کرده ایم.

استاندار قزوین برای همکاری با روسای دانشگاههای استان اعلام آمادگی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز