زندگینامه سرلشکر پاسدار یوسف کلاهدوز

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۲:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۰۴۲۸۹
زندگینامه سرلشکر پاسدار یوسف کلاهدوز
سرلشکر پاسدار یوسف کلاهدوز (زاده ۱ دی ۱۳۲۵، قوچان – درگذشته ٧ مهر ۱۳۶۰، تهران) قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کلاهدوز پس از دریافت دیپلم، علی‌رغم انتظار نزدیکانش، در تاریخ ۱۳۴۴ وارد دانشگاه افسری ارتش شد. او به دلیل تیزهوشی و استعداد فراوان در ارتش ، توانست به گارد شاهنشاهی منتقل شود. در بخش‌هایی از زندگینامه وی آمده است: «از او پرسیدند چرا با توجه به موقعیتی که داری، شاه را نمی‌کشی؟ وی در پاسخ گفته بود باید دستور برسد، نباید خودسرانه عمل کرد و بی گدار به آب زد، زیرا من از آیت‌الله خمینی دستور می‌گیرم»

از جمله اقدامات وی پس از انقلاب تشکیل سپاه پاسداران به فرمان آیت‌الله خمینی و راه‌اندازی واحدهای آموزشی سپاه و توسعه آن بود همچنین وی در تدوین اساسنامه سپاه نقش اساسی داشت. آخرین مسؤولیت وی، قائم مقامی فرماندهی سپاه بود. وی در کنار این وظیفه حساس، در شورای عالی دفاع نیز نقش مؤثری را بر عهده داشت.

سرانجام در روز هفتم مهر ماه ۱۳۶۰ هنگامی که به همراه گروهی نظامی و غیر نظامی در پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران ۱۳۶۰ عازم تهران بودند بر اثر سقوط این هواپیما کشته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز