استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای استاندارد استان:

گسترش فرهنگ استانداردسازی به ارتقای سطح توسعه یافتگی کمک می‌کند

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۸:۰۳:۴۲
کد خبر: ۹۰۴۴۲۵
گسترش فرهنگ استانداردسازی به ارتقای سطح توسعه یافتگی کمک می‌کند
استاندار خراسان رضوی گفت: گسترش فرهنگ استانداردسازی به ارتقای سطح توسعه یافتگی و سلامت جامعه کمک بسزایی می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت سازمان ملی استاندارد به عنوان یک نهاد حاکمیتی به حدی است که همه بخش های کشور را می تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

رزم حسینی گفت: برخی از محصولات وارداتی هم به رغم داشتن استانداردهای بین المللی، اما مشخص نیست که مورد قبول سازمان ملی استاندارد ایران واقع می شود یا بر اساس استانداردهای داخلی با این محصولات برخورد خواهد شد. 

وی با تاکید بر این که برای برگزاری مستمر جلسات شورای استاندارد استان تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: در خراسان رضوی ضریب مطالبه گری نسبت به دیگر نقاط کشور بالاتر است لذا ما هم این رویه را تشویق می کنیم تا فعالان بخش خصوصی آزادانه به بیان نظرات و خواسته های خود بپردازند.

استاندار خرسان رضوی در خصوص تفویض اختیارات گفت: تفویض اختیارات به نهادهای استانی تا جایی که منع قانونی نداشته باشد، به سهولت در پاسخگویی به مردم و تسهیل فرآیندهای اداری کمک خواهد کرد. 

رزم حسینی خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر به سمت اعتماد سازی برویم و فرهنگ استاندارد سازی را گسترش دهیم، بیشتر به سلامت جامعه و ارتقای سطح توسعه یافتگی کمک کرده ایم.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: با آغاز فعالیت آقای رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی و اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بیش از 50 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در مشهد و سایر شهرستان های استان تشکیل شده است.

علیرضا جمیع افزود: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باعث شده نرخ بیکاری استان از 2/11 به 4/9 درصد در بهار 98 برسد. در این راستا بالغ بر صد هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری هم منعقد شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز