استاندار لرستان:

در دوران دفاع مقدس سرمایه اجتماعی ایران بالا بود / اعتماد و همکاری ملت بزرگترین دستاورد دفاع مقدس است

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۲:۳۳:۰۴
کد خبر: ۹۰۵۱۸۴
در دوران دفاع مقدس سرمایه اجتماعی ایران بالا بود /  اعتماد و همکاری ملت  بزرگترین دستاورد دفاع مقدس است
سید موسی خادمی گفت: اعتماد و همکاری ملت را با یکدیگر از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در مراسم تقدیر از پیشکسوتان جهاد و شهادت که به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: باید با استفاده از دانش، ساختار و تجربیات این قشر عزیز، جامعه و جوانان را با شهادت و ایثار شهادت برای دفاع از فرهنگ دین و کشور آشنا کرد.

اوبا بیان اینکه امروز کشورها سرمایه اجتماعی جوامع را سنجیده و با یکدیگر مقایسه می‌کنند،افزود: مهمترین عامل توسعه در هر جامعه سرمایه اجتماعی است چراکه توسعه از افکار و ذهن‌ها نشات می‌گیرد و مهم ترین شاخص تفکرات سرمایه اجتماعی است.

خادمی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس سرمایه اجتماعی ایران بالا بود اما متاسفانه امروز این سرمایه کاهش یافته است.

او مهمترین عنصر سرمایه اجتماعی را اعتماد، همکاری، همیاری و... برشمرد و خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس این عنصر مهم در بین اقشار مختلف مردمی بالا بود و البته یکی از هنرهای بزرگ حضرت امام (ره)به شمار می‌رفت.

خادمی اعتماد و همکاری ملت را با یکدیگر از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس عامل ایجاد این دستاورد مهم بودند، بنابراین باید تلاش کنند این مهم امروزه به ملت نیز انتقال یابد.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر این نگاه در جامعه ایجاد شود امیدها و اعتمادها بیشتر خواهد شد، یادآورشد: در گذشته از جنگ نظامی برای جلوگیری حضور دشمن در خاک و حفظ ایران و انقلاب استفاده شد، اما امروز مدل کار عوض شده و برای توسعه کشور، رفاه، آرامش و مقابله با توطئه‌های گوناگون نظام سلطه که علیه ایران طراحی می‌شود باید از سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

او بیان کرد: اگر سرمایه اجتماعی احیا شود به مراتب، امروز بیشتر از نقشی که در حوزه نظامی داشت؛ موثرتر است و کمک خواهد کرد که کشور مشکلات خود را رفع کند.

خادمی با بیان اینکه  وجود  پیشکسوتان دفاع مقدس برای جامعه ایران نعمت است، تاکید کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس حس همکاری‌ها، مهربانی‌ها و از خود گذشتگی‌های دفاع مقدس را در سطح جامعه تزریق و تعویض کنند تا امید و اعتماد در جامعه افزایش پیدا کند.

 او عنوان کرد: ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و مکتب انسان ساز و توسعه گرای اسلام به راه خود ادامه داده و به سمت تمدن اسلامی حرکت خواهد کرد.

 

نظر شما