ممنوعیت نوشیدن آب غیر بسته بندی شده برای زایرین اربعین۹۸

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۴:۰۲:۰۴
کد خبر: ۹۰۵۲۴۷
ممنوعیت نوشیدن آب غیر بسته بندی شده برای زایرین اربعین۹۸
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول گفت: امسال امکان تامین روزانه تا ۴ هزار مترمکعب آب مواکب و پایانی مرزی در چذابه فراهم شده ‌و به زائران توصیه می‌کنیم فقط از آب‌های بسته بندی برای شرب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جمال الدین برفر با بیان این که  مشکلی برای تامین آب  مرز شلمچه و چذابه وجود ندارد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته  آب و فاضلاب استان خوزستان دستگاه‌های آب شیرین‌کن در مرز شلمچه نصب  و در این باره مشکلی در مرز شلمچه وجود ندارد.

وی درباره  تامین آب مرز چذابه، افزود: نخستین سالی که فعالیت مواکب حسینی برای پذیرایی از زائرین اربعین آغاز شد، فعالیت موکب شهرستان دزفول نیز در مرز چذابه مورد توجه قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول، ادامه داد: هم چنین تامین آب شرب موکب شهرستان دزفول نیز مورد توجه قرار گرفت تا تمامی مواکبی که در کنار موکب دزفول بودند از آب شرب سالم و خدمات مورد نیاز آن، بهرمند می‌شدند.  

وی با اشاره به اجرای خط انتقال 10اینچ آب از بستان  به سمت چذابه و پایانی مرزی آن، افزود: پس از آن آب و فاضلاب بستان در این زمینه برای نگهداری از خطوطی و تاسیسات انتخاب شد.

 برفر با بیان این که طبق بررسی‌های انجام شده، پس از آن تفاوت کیفیت آب با کیفیت شهر دزفول محرض شد، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته به وسیله یک تانکر 20 هزار مترمکعبی هر روز آب شرب دزفول را برای پخت و پز  و نیز شست و شو مواکب دزفول و مواکبی که اطراف موکب دزفول بودند ارسال و زائران حسینی از خدمات بهرمند می‌شدند. 

وی با اشاره به این که سال گذشته روزانه هزار 500 متر مکعب در شبانه روزی آب مورد نیاز مواکب حسینی توسط آب و فاضلاب شهرستان دزفول، تامین شده است، افزود:  امسال به نسبت سال گذشته  تامین روزانه تا 4 هزار مترمکعب آب مواکب و پایانی مرزی در چذابه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر آب و فاضلاب دزفول با بیان این که پیش‌بینی لازم برای ذخیره آب صورت گرفته است، ادامه داد: به همین جهت امسال یک مخزن با فیلترهای مخصوص تصفیه برای افزایش کیفیت آب مورد نیاز مواکب حسینی نصب شده است و  با همکاری آب و فاضلاب دزفول و آب و فاضلاب  بستان این فیلترهای شست و شو خواهد شد و تا دو روز دیگر وارد مدار می‌شود.

وی عنوان کرد: هم چنین یک مخزن ثابت برای کل سیستم آب‌رسانی تامین شده است، اما برای موکب شهرستان دزفول با محوریت ستاد اربیعن شهرستان  یکی از مخازن ثابت را همانند سال گذشته در محل مستقر و آب مورد نیاز آن هم تامین شده است.

برفر با اشاره به وجود یک مخزن هزار مترمکعبی و فیلترهای تصفیه آب که مال شبکه آبرسانی در محل مواکب حسینی، افزود: هم چنین برای موکب مردم دزفول در پذیرایی از زائران اربعین یک مخزن 20 متر مکعبی مستقر شده و هیچ نیازی برای افزایش مخزن وجود ندارد و اگر کمبود آب به هر دلیلی رخ بدهد از دزفول با تانکر آب مورد نیاز زائران اربعین تامین می‌شود. 

وی با اشاره به تمهیدات مورد نیاز برای تامین آب معدنی مورد نیاز زائران اربعین، گفت: سال‌های گذشته از طرف ستاد اربعین شهرستان و کمک‌های مردمی آب معدنی مورد نیاز جمع آوری و ارسال شد و امسال هم تمهیدات مورد نیاز در این زمینه پیش‌بینی و فراهم شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیر آب و فاضلاب دزفول با اشاره به لزوم تهیه و استفاده آب سالم و بهداشتی توسط زائران حسینی، تصریح کرد: اولویت زائران حسینی استفاده از آب‌های بسته بندی شده باشد و تا حد امکان از آب‌های غیر بهداشتی و بین راهی استفاده نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز