یک کارشناس تربیت بدنی در گفت وگو با برنا :

ورزش بدنسازی مشکلات پیری و کهولت سن را به تعویق می اندازد

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۱:۱۳
کد خبر: ۹۰۵۲۷۹
ورزش بدنسازی مشکلات پیری و کهولت سن را به تعویق می اندازد
مصطفی قربانی به خبرگزاری برنا گفت: ورزش بدنسازی اگر اصولی انجام شود سن وسال نمی شناسد و می تواند مشکلات پیری وکهولت سن را به تعویق اندازد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ قربانی در این گفت وگو با اشاره به نقش ورزش بدنسازی در سلامت انسان ، اظهار کرد: ورزش بدنسازی یک ورزش مادر محسوب می شود و باعث تقویت عضلات  ومحافظت از استخوان ها ومفاصل می شود به طوریکه هرچه حجم عضلات بیشتر باشد کارایی مفاصل و آسیب آنها نیز کمتر است .

این کارشناس ارشد تربیت بدنی با بیان اینکه ورزش بدنسازی در دوران میانسالی بسیار مفید است،افزود: ورزش بدنسازی در طول هفته در کنار یک یا دوجلسه ورزش هوازی  باعث تقویت سیستم قلبی وعروقی می شود.

قربانی با بیان اینکه  انسان دارای دو سن  تقویمی  و سن سلامتی است   ، گفت: سن سلامتی مشخص می کند که در سلامت کامل قرار داشته باشیم  واگر سن سلامتی پایین تر از سن تقویمی باشد  نشانه سلامتی وسرزندگی شخص  خواهدبود .

او با بیان اینکه   برای به دست آوردن سن سلامتی مفید ومتعادل ورزش بدنسازی به طور مرتب وورزش هوازی  لازم است ،خاطر نشان کرد: هرچه سن بالا می رود توده عضلانی کمتر می شود درصد توده چربی بیشتر می شود لذا برای برهم زدن این تعادل وداشتن یک تناسب اندام بدن متناسب وسالم داشتن یک برنامه تمرینی بدتسازی لازم است .

این دبیر تربیت بدنی  ادامه داد:  ورزش بدنسازی جنبه عمومی دارد وبرای سایر رشته های ورزشی  وهمه رده های سنی مفید است و با توجه به اینکه در هرمحل باشگاه بدنسازی می تواند دایر شود درنتیجه ورزشی در دسترس است ومردم می توانند به راحتی با آن رابطه برقرار کنند .

مصطفی قربانی  با بیان اینکه ورزش  بدنسازی مشکلات پیری وکهولت سن را به تعویق می اندازد ، تاکید کرد: این ورزش اگر اصولی رعایت شود سن وسال نمی شناسد  وبا تغذیه سالم و به دور از مکمل های مجازی وزودگذر که باعث حجم عضلانی کاذب می شود می تواند بر سلامتی وتندرستی انسان تاثیرمثبت وپایداری بگذارد.

 

نظر شما