شگفتی رقم نخورد اما فوتبال لرستان باید به خیبر افتخار کند /سپاهان روی اشتباهات فردی خیبر را زمین گیر کرد

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۲۱:۳۸:۱۹
کد خبر: ۹۰۵۴۳۷
شگفتی رقم نخورد اما فوتبال لرستان باید به خیبر افتخار کند /سپاهان روی اشتباهات فردی خیبر را زمین گیر کرد
واقعیت این است که سطح فوتبال ما و اصفهانی ها بسیار متفاوت است ، در دهه هفتاد که هنوز پای صنعت به فوتبال ایران باز نشده بود ما در برابر تیم های گردن کلفت بواسطه بهره مندی از استعدادها و سلاح غیرت می توانستیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

خبرگزاری برنالرستان - گروه ورزشی /اختصاصی : خیبر خرم آباد از پس سپاهان قوی و آماده بر نیامد. جام حذفی را همواره جام شگفتی ها نام نهاده اند زیرا در آن فراتر از اختلاف سطح تیم ها این اتفاقات و حوادث است که نتیجه بازیهای حذفی را رقم می زنند اما این بار در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تیم ریشه دار و با قدمت خیبر خرم آباد نتوانست همچون سال 65که در جام حذفی با تک گل رضا محمدی اصل پرسپولیس پرستاره آن روزها را حذف کرد ، تداعی گر شگفتی دیگری باشد.

واقعیت این است که سطح فوتبال ما و اصفهانی ها بسیار متفاوت است ، در دهه هفتاد که هنوز پای صنعت به فوتبال ایران باز نشده بود ما در برابر تیم های گردن کلفت بواسطه بهره مندی از استعدادها و سلاح غیرت می توانستیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم اما همان روزهایی که لرستان جنگ زده گرفتار بازسازی بود این استان های بهره مند بودند که به مدد رانت دولتی و البته نفوذ در مراکز تصمیم گیری خود را بالا بکشند و این بالا کشیدن فقط منحصر به صنعت و توسعه اقتصادی نبود و ورزش فوتبال نیز برگرفته از این رشد بود که با تبدیل شدن به دارا و ندارها بین استان ها فاصله انداخت .

خیبر خرم آباد امسال بازیهای خود را در لیگ دسته دوم با دو پیروزی خوب آغاز کرده و به مدد حمایت مسئولین استان و اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال لرستان و البته یک دلسوز خصوصی بنام مهندس عبدی در خارج از کشور به خوبی شارژ مالی شده و برخلاف سالهای گذشته مشکل مالی ندارد و به همین دلیل یکی از بخت های اصلی صعود به دسته اول آزادگان خواهد بود . این تیم امروز برابر سپاهان یک بازی خوب در نیمه اول به نمایش گذاشت که اگر آن ضربه استثنایی منصوری بازیکن سپاهان نبود شاید بازی به شکل دیگری پیش می رفت .

خیبر در این بازی با تصمیم و البته یک تاکتیک خوب با تمرکز بر میانه میدان سعی کرد دفاع را از نیمه خودی آغاز کند و البته در این زمینه هم تا حدودی موفق بود. اگر از آن گل مشکوک که قبل از رسیدن به منصوری هند بازیکن سپاهان محرز بود بگذریم ، سپاهان در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت و اگر خیبری ها خود را باور می کردند با مانورهای سجاد بازگیر از سمت راست و البته بهره مندی از شروع مجددها و ضربات ایستگاهی حتی به گل برسد .

در نیمه دوم خیبری ها نتوانستند بازی خوب نیمه اول را به نمایش بگذارنند زیرا کادر فنی سپاهان به خوبی بازی نیمه اول را ارزیابی کرده و روی یک آنالیز خوب سمت راست خیبر را بسته و بازی را کناره ها به خصوص در سمت راست خیبر کشاندند . اشتباهات فردی که حاصل خستگی خیبری ها در قیاس با آمادگی بالای سپاهانی بود به خوبی در 30دقیقه پایانی محسوس بود ، معمولا خستگی می تواند تمرکز بازیکنان را بر هم بزند و روی همین اصل و البته هوشیاری و حرفه ای گری بازیکنان سپاهان خیبر در دقایق پایانی روی دو اشتباه دو گل دریافت کرد.

اختتلاف سطح فوتبال ما و اصفهان شاید بالاتر از هیجاناتی باشد که ما انتظار داشتیم لرستان را یکبار دیگر شگفتی ساز جام حذفی کند اما در بازی امروز جام حذفی نتیجه بازی به هیچ عنوان با واقعیت های میدان منطبق نبود و در بدترین حالت خیبر می توانست با اختلاف یک گل شکست بخورد.

بازی خوب و نمایش خیرکننده سجاد بازگیر در نیمه نخست و حضور موثر نعمتی بازیکن تعویضی خیبر در نیمه دوم را باید بیش از هر نکته فنی دیگر در نظر گرفت اما امروز یک نمایش خوب برای خیبر و فوتبال لرستان بود و اگر حمایت ها تداوم داشته باشد بدون تردید این تیم به سطح اول فوتبال کشور باز خواهد گشت همچنان که  در حضور پرشور و گرم تماشاگران که از نکات برجسته این بازی بود نشان داد ما حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.


نویسنده : عباس دارایی -روزنامه نگار ومربی فوتبال

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز