مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبرداد؛

کشاورزی صحنه مستند برای کشت گیاهان دارویی، زعفران و گلخانه ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۹:۳۴:۴۱
کد خبر: ۹۰۵۴۶۴
کشاورزی صحنه مستند برای کشت گیاهان دارویی، زعفران و گلخانه ها
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شهرستان صحنه یکی از مستعد ترین شهرستان های استان برای کشت گیاهان دارویی، زعفران و گلخانه ها است و باید از ظرفیت نخبگان و کشاورزان پیشرو در انتقال یافته های علمی به سایر کشاورزان باید بهره برد.

 کوروش مهرابی «مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، اظهار کرد: کارشناسان مراکز جهادکشاورزی باید از ظرفیت نخبگان و کشاورزان پیشرو برای انتقال یافته های علمی به سایر کشاورزان بهره ببرند.

 مهرابی افزود: در بازدید از مراکز جهاد کشاورزی شهرستان صحنه، کار کارشناسان پهنه ها را انتقال یافته های علمی به کشاورزان می باشد، که کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با انتقال یافته های علمی و به روز کردن کشاورزان می‌توانند  برای علمی کردن بخش کشاورزی و افزایش تولید در واحد سطح گام های مهمی بردارند و از این طریق در افزایش درآمد بخش کشاورزی استان مثمرثمر باشند.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همچنین با ترغیب کشاورزان به گسترش کشت های نوین با ارزش اقتصادی بالا، احداث گلخانه ها و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی می توانند در راستای افزایش درآمد کشاورزان قدم های مهمی بردارند.

مهرابی  در ادامه سخنانش با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای شهرستان صحنه در تولید محصولات کشاورزی مثل برخورداری از زمین‌های آبی و مستعد ، آب و هوای مناسب، کشاورزان پیشرو و ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تصریح کرد: این ظرفیت ها  زمینه های بسیار خوبی برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان به شمار می روند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: شهرستان صحنه از دیرباز دارای کارشناسان کشاورزی و بهره برداران پیشرو و فرهیخته ای بوده که می توان از این نخبگان که مورد اعتماد مردم هم هستند برای انتقال یافته های علمی و فعالیتهای آموزشی ترویجی بهره برد.

مهرابی با بیان اینکه شهرستان صحنه یکی از مستعدترین شهرستانهای استان برای کشت گیاهان دارویی، زعفران و گلخانه ها به شمار می‌رود، گفت: انتظار می رود کارشناسان پهنه با ترویج چهره به چهره، برپایی کلاسهای آموزشی و ترویجی و تدارک بازدید کشاورزان از نمونه های موفق، زمینه‌های گسترش کشت این محصولات را فراهم کنند.

مهرابی سپس از کشت کلزا به عنوان یکی از بهترین پیشنهادات برای تناوب زراعی با غلات یاد کرد و افزود: انتظار داریم کارشناسان پهنه با توجه به اهمیت کشت کلزا هم برای کشاورزان و هم نیاز کشور به کشت گیاهان روغنی برای نیل به خودکفایی در تولید دانه های روغنی و کاهش وابستگی به خارج، از تمام ظرفیتهای خود برای ترویج کشت این محصول اقدام کنند.

وی در خاتمه سخنانش گفت: در این بازدید وضعیت برنامه های ترویجی و آموزشی اجرایی در این مراکز بررسی و فعالیت کارشناسان مسئول پهنه ها در اجرای برنامه هایی مانند گسترش گلخانه ها، کشت کلزا و زعفران و... مورد ارزیابی قرار گرفت .

انتهای پیام/ر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز