۱۶ هزار و ۸۰۰ قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۴۷:۰۴
کد خبر: ۹۰۵۵۸۹
۱۶ هزار و ۸۰۰ قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تاکنون ۱۶هزار و ۸۰۰ نفر در استان قزوین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛منوچهر حبیبی در نشست مسئولان و موکب ‌داران استان با نماینده‌ ولی‌فقیه استان قزوین اظهار کرد: پیاده روی اربعین تجلی زیبای واقعه کربلاست که دین پیامبر را به خوبی در جهان معرفی می کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در این نشست که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد تصریح کرد: مدیران و دستگاه‌های اداری استان و بیشتر مردم پای کار هستند و قرار است ۸۵ موکب برای خدمت به زائران برپا شود و در صورت لزوم تعدادی نیز اضافه خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۶هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان قزوین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که ممکن است در روزهای آینده به ۳۰هزار نفر هم افزایش یابد و باید برای خدمت رسانی به این زائران آمادگی کامل داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: تاکنون با تشکیل سه جلسه ستاد اربعین در استانداری تعداد ۱۳کمیته در حوزه‌های زیرساخت، حمل و نقل، آموزش و بهداشت درمان تشکیل شده‌و ۳۵ کمیته فرعی هم موضوعات مربوط به اربعین را در استان دنبال می‌کدد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: قزوین به عنوان استان معین برای شهر مرزی مهران تعیین شده و خدمات بهتری نسبت به سال‌های گذشته به زائران ارائه خواهد شد و فرماندهی و انسجام حوزه دستگاه‌های اداری و مردم به طور متمرکز صورت گرفته و کمکهای مردمی و دولتی در اختیار زائران قرار می ‌گیرد.

وی اضافه کرد: امسال در مناطق آوج و آبگرم استان قزوین با همکاری مجموعه پلیس راه، فرمانداری شهرستان و راهداری استان با برپایی موکب میزبان زائران عبوری خواهیم بود.

حبیبی یادآور شد: ماشین آلات راهداری هم به کشور عراق اعزام شده‌ و اقلام اساسی و خدمات بازرگانی با هماهنگی مجموعه ارسال شده و در کنار آن دوره‌های آموزشی، نظارتی، امنیتی و بهداشتی برای موکب‌ داران در نظر گرفته‌ شده‌ است.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: شبکه‌ حمل و نقل استان امسال از سوی وزارت کشور در مرز مهران مستقر شده و امیدواریم مشکلی در جابجایی زائران نداشته باشیم.

حبیبی همچنین گفت: ورزشکاران رشته دو و میدانی استان قزوین به صورت پیاده عازم کربلا می شوند تا پیام حماسه حسینی را منتقل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز