معاون توانبخشی بهزیستی لرستان:

راه اندازی ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۲:۲۵:۳۹
کد خبر: ۹۰۵۶۷۵
راه اندازی ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان
لیلا طاهری گفت: ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنالرستان؛ طاهری در گفت وگو با خبرنگاران ،اظهار کرد: در چهار سال اخیر، ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده است که شامل مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن مردان در خرم‌آباد، مرکز توانبخشی کودک و خانواده کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان‌های کوهدشت و دلفان و مرکز روزانه مبتلایان به اختلالات طیف اتیسم در خرم‌آباد بودند.

او افزود: در همه مناطق روستایی استان در قالب برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۵ هزار معلول را شناسایی کرده‌ایم.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان تصریح  کرد: همچنین زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر از جوانان تحصیل کرده ساکن در مناطق روستایی تحت عنوان تسهیل‌گر در برنامه CBR فراهم شده است.

طاهری بیان کرد: در این مدت زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر از معلولین ساکن روستا در قالب پرداخت سرمایه کار، کمک‌های بلاعوض، برنامه استاد شاگردی، اشتغال دستمزدی و گروه‌های خودیار فراهم شده است.

او گفت:اجرای طرح توانمندسازی گروه‌های مختلف معلولین از جمله طرح توانمندسازی معلولین ضایعه نخاعی، طرح توانمندسازی سالمندان و افراد کم‌شنوا در استان، راه‌اندازی اولین کارگاه تولیدی حمایتی تیپ دو در استان، پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۸۴۹ نفر از بیماران ضایعه نخاعی و صدور ۹۰۰۰ کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولین، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به متقاضیان و ... از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی بهزیستی استان بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت کمک هزینه مستمری به ۱۱۰ هزار نفر از معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی استان پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز