تولید حدود ۶۰ هزار تن برنج در شالیزارهای شهرستان جویبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۵:۲۸:۱۶
کد خبر: ۹۰۵۹۲۴
تولید حدود ۶۰ هزار تن برنج در شالیزارهای شهرستان جویبار
کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی جویبار سطح زیر کشت مجدد برنج دراین شهرستان را بیش از 3 هزار هکتار بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از جویبار؛ معصومه حیدرقلی‌نژاد با بیان اینکه یک هزار و 102 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان به کشت رتون برنج رفته است، گفت: امسال 4 هزار و 806 هکتار به کشت مجدد برنج رفته است که با توجه به بارندگی‌های مناسب سالجاری این رقم در چند سال اخیر بسیار بی‌سابقه بوده است.

وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت برنج در سال زراعی 98-97 در شهرستان جویبار 10 هزار و 190 هکتار بوده است، افزود: بیش از 2 هزار از اراضی شالیزاری زیر کشت مکانیزه و 7 هزار و 418 هکتار به‌صورت سنتی انجام شده است.

حیدرقلی‌نژاد کشت ارقام محلی را 7 هزار و 80 هکتار بیان کرد و گفت: کشت ارقام پرمحصول 3 هزار و 110 هکتار بوده و برداشت برنج در شهرستان حدود 60 هزار تن بوده است.

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: امسال نیز بذر گواهی شده به میزان 53 هزار و 290 کیلوگرم بین کشاورزان توزیع شده و بیشترین بذر مربوط به ارقام شیرودی بوده است.

در ادامه کارشناس مسئول حفظ نباتات با بیان اینکه کنترل بیولوژیک در سطح یک هزار و 300 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان انجام شده، گفت: در سه مرحله 3 کیلو و 900 گرم زنبور تریکو گراما برای مبارزه با کرم ساقه خوار در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

سیدسمانه هاشمی بیان کرد: استقبال کشاورزان در این طرح نسبی بوده ولی باید تلاش شود محصول سالم‌تری را تولید و از سموم کشاورزی کمتری در تولید برنج استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز