نیروهای اورژانس قزوین به ۳۸۹۵ بیمار قلبی امدادرسانی کردند

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۳:۰۷:۱۲
کد خبر: ۹۰۶۲۳۹
نیروهای اورژانس قزوین به ۳۸۹۵ بیمار قلبی امدادرسانی کردند
نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان قزوین در نیمه نخست سال جاری به سه هزار و ۸۹۵ بیمار قلبی امدادرسانی کرده و آنها را از خطر مرگ نجات دادند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛دکتر نامدار رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین در این خصوص افزود: در نیمه اول سال جاری، نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان در ۳۱ هزار و ۴۹ ماموریت شرکت کرده که هفت هزار و ۵۳۶ مورد آن مربوط به ماموریت‌های تصادفی و ۲۳ هزار و ۵۱۳ مورد ماموریت‌های غیر تصادفی بوده است.

پیمان نامدار اضافه کرد: از کل ماموریت‌های انجام شده در ۶ ماهه سال جاری ۲۰ هزار و ۳۲۶ مورد شهری و ۱۰ هزار و ۲۴۴ مورد جاده ای بوده است.

نامدار ادامه داد: موضوع بیشترین ماموریت‌های غیر تصادفی اورژانس با سه هزار و ۸۹۵ مورد مربوط به سکته‌های قلبی بوده و سکته مغزی با ۳۲۸ ماموریت، مشکل تنفسی با ۹۶۱ مورد، دیابت با ۵۳۱ فقره، سقوط با هزار و ۷۸۰ مورد، مسمومیت با هزار و ۳۴۸ فقره و سوختگی با ۱۹۶ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: در مجموع عملیات‌های تصادفی و غیر تصادفی، ۱۷ هزار و ۴۱ مصدوم و بیمار به بیمارستان اعزام و ۱۰ هزار و ۸۵۷ تن نیز در محل درمان شدند.

نامدار اظهار داشت: متاسفانه در ماموریت‌های تصادفی ۸۶ نفر و در غیر تصادفی نیز ۵۴۴ نفر قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس جان باخته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: میانگین زمانی رسیدن متخصصان اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در ماموریت‌های شهری طی این مدت هشت دقیقه و سه ثانیه و در حوادث جاده ای ۱۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین افزود: تمام این ماموریت‌ها توسط ۳۳۰ نیروی انسانی و ۷۵ دستگاه آمبولانس انجام شده است.

 

نظر شما