مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مطرح کرد

رویکرد گردشگری شهر مشهد زیارت است/ پیش بینی ۴۰ میلیون مسافر تا سال ۱۴۲۰ برای خراسان رضوی

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۱:۵۴:۱۰
کد خبر: ۹۰۶۶۱۰
رویکرد گردشگری شهر مشهد زیارت است/ پیش بینی ۴۰ میلیون مسافر تا سال ۱۴۲۰ برای خراسان رضوی
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: محور گردشگری شهر مشهد زیارت است و این مهم جزو کهن ترین شاخه ها در صنعت گردشگری به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی خراسان رضوی در جمع فعالین حوزه گردشگری که در محل تالار تخت جمشید شهر شاندیز به مناسبت هفته گردشگری برگزار شده بود افزود: شعار امسال گردشگری آموزش و اشتغال است و صنعت گردشگری تمامی حوزه های اقتصاد خورد و دستگاه ها و زیر ساخت های کشور را شامل می شود.

وی تصریح کرد: مشهد باید در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیت های موجود شهر شایسته ای در کشور باشد.

مکرمی فر با اشاره به رویکرد گردشگری شهر مشهد بیان کرد: در گذشته قبل از اینکه گردشگری معنا پیدا کند مسافران زیادی برای زیارت به مشهد می آمدند.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون ۴۰۰ میلیون جمعیت شیعه در جهان است و با توجه به تلاش هایی که با کشورهای آسیانه میانه ، حوزه خلیج فارس و کشورهای همجوار صورت گرفته امیدواریم که بتوانیم ایده ۴۰ میلیون مسافر را در سال ۱۴۲۰ برای خراسان رضوی به تحقق سازیم.

وی افزود: از مهمترین چالش های گردشگری در خراسان رضوی توزیع مسافر است که باید به ماندگاری زائر بیانجامد.

مکرمی فر ادامه داد: بسیاری از مسافرین پس از زیارت مشهد را ترک می کنند در صورتیکه سایر استان های کشور این طور نیست .

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان قدمت کهن تاریخی دارد و در بعضی از شهر ها از جمله نیشابور و سبزوار آثار جهانی بسیار خوبی است. اما باید معرفی سایر آثار فرهنگی خراسان نیز به گردشگران صورت پذیرد

مکرمی فر خاطر نشان کرد: در خراسان آثار با قدمت بسیار بالایی وجود دارد که ما از آن بی اطلاعیم و بسیاری از آثار با ارزش جهانی نیز ثبت یونسکو هستند و یا در انتظار پیوستن به لیست این سازمان جهانی اند.

وی تصریح کرد: افرادی که به مشهد سفر می کنند با حالی خوش بر می گردند زیرا این شهر علاوه بر رویکرد زیارت ، اقامت ، خدمات ارزان قیمت ، و سایر امکانات دیگر را در خود دارد.

مکرمی فر افزود: ۲۱۴۱ تاسیسات گردشگری در استان خراسان رضوی وجود دارد و تخلف هایی که در اینجا انجام می شود بسیار اندک است و یا به نسبت کشور قابل مقایسه نیست.

 

نظر شما