معاون استانداری در امور زائرین خراسان رضوی بیان کرد؛

مقام ششم در بحث بوم گردی شایسته مشهد نیست

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۱:۵۶:۱۵
کد خبر: ۹۰۶۶۱۲
مقام ششم در بحث بوم گردی شایسته مشهد نیست
معاون استانداری خراسان رضوی در امور هماهنگی زائرین گفت: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری در مشهد باید تلاش کنیم در همه زمینه ها اول باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد صادق براتی معاون استانداری خراسان رضوی در امور هماهنگی زائرین در مراسم تجلیل از فعالین نمونه صنعت گردشگری که در محل تالار تخت جمشید شاندیز برگزار شده بود افزود: با تدبر در قرآن کریم بحث سیاحت در آن بسیار مطرح شده است و در شهر مشهد صنعت گردشگری حائز اهمییت است‌ .

وی تصریح کرد: بحث گردشگری مذهبی منوط به سال های اخیر نمی شود واکنون شرایط اقتصادی کشور به دلیل تحریم های دشمن ، در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و رونق گردشگری می تواند به بهبود آن کمک کند.

براتی با اشاره به بیانات رهبری خاطر نشان کرد: با توجه به تذکرات ایشان که به فروش نفت اکتفا نکنیم در شرایط فعلی که نفت ما تحریم است باید راه کارهای اقتصادی جدیدی را برگزینیم.

معاون استانداری خراسان رضوی در امور هماهنگی زائرین بیان کرد: مشهد دومین کلان شهر مذهبی جهان است اما این ظرفیت و پتانسیل های بلقوه موجود در این شهر در هیچ کجای شهرهای مذهبی جهان دیده نمی شود و باید از آنها استفاده کرد.

وی افزود: در طول سال ۳۳ میلیون زائر وارد شهر مشهد می شوند که از این تعداد ۳ میلیون گردشگران خارجی را شامل می شود و امیدواریم در برنامه های افق سال ۱۴۰۰ این رقم به ۴ میلیون و بیشتر برسد.

براتی با اشاره به ظرفیت های استان خراسان رضوی تصریح کرد: ما در هیچ کدام از بخش ها کمبودی نداریم و تمام امکانات در شهر مشهد فراهم است .

وی با تاکید بر نقش بوم گردی ها در بهبود شاخص گردشگری افزود: مقام ۶ در بحث بوم گردی شایسته استان نیست و باید تلاش کنیم با توجه به زیر ساخت های خوب گردشگری در مشهد اول باشیم.

معاون استانداری خراسان رضوی در امور هماهنگی زائرین اظهار داشت: ما در مشهد علاوه بر مبحث زیارت در حوزه گردشگری سلامت نیز پیشرو هستیم و خدمات بیمارستانی و اماکن درمانی ، که در اینجا مشغول اند در هیچ کجای کشور نیست . همچنین نیمی از اقامت های کشور در مشهد است و ما هنوز سرمایه گذاری می کنیم.

در پایان این مراسم از فعالین نمونه گردشگری استان تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما