توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو نیازمند مشارکت همه مردم و محوریت سرمایه گذاری بخش خصوصی است

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۵:۲۷:۴۹
کد خبر: ۹۰۷۲۲۴
توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو نیازمند مشارکت همه مردم و محوریت سرمایه گذاری بخش خصوصی است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه با دارا بودن ظرفیت های بی نظیر در گردشگری،‌ نیازمند جذب سرمایه‌گذاری بیشتری است که این مساله با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و واگذاری امور به بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدرضا عبدالرحیمی  در جمع فعالین گردشگری منطقه آزاد ماکو افزود: اصلاح جاده ها و راه های دسترسی منطقه، افزایش پروازهای به و از منطقه به عنوان زیرساخت های گردشگری، سامان دهی فوری آثار بی بدیل تاریخی در منطقه و معرفی و شناساندن این ظرفیت ها به ایرانیان و سایر مردم جهان وظیفه دولت و سازمان منطقه آزاد است که با تلاش های تدبیرپایه باز مهندسی خواهند شد.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم که دولت و بخش های غیر دولتی باهم می توانند صنعت گردشگری را ساماندهی کرده و برای کشور تولید ارزش و ثروت کنند و تمام امور مربوط به تصدیهای ارائه خدمات در صنعت گردشگری کار بخش غیر دولتی می باشد.

این مسئول با انتقاد از هرگونه احداث مرکز اقامتی و میهمانسرا توسط سازمانهای دولتی از جمله سازمان منطقه آزادافزود: ۲۳ مرکز اقامتی با ۶۷۲ تخت درمحدوده منطقه آزاد ماکو به همراه ٦ شرکت خدمات سفر و گردشگری ارائه خدمات می کنند که تمام تلاش ما باید برای اقتصادی شدن سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی در این حوزه معطوف شود.

وی وجود۱۴۳ اثر تاریخی در این منطقه به همراه صدها جاذبه طبیعی بکر در سطح منطقه که از قابلیت ثبت ملی و جهانی نیز برخوردارند درکنار فرهنگ و آداب و رسوم مردم و قومیتهای مختلف ساکن در سطح شهرها و ٢٦١ روستای منطقه را بهانه های خوبی برای سفر به منطقه آزاد ماکو یاد کرد.

عبدالرحیمی ادامه داد: خصوصیت و رفتار فردی و اجتماعی مردم هر مقصد و منطقه در نحوه تعامل و معاشرت با گردشگران نکته بسیار مهم و البته سرنوشت سازی در صنعت گردشگری به حساب می آید و از این جهت رفتار با گردشگران در سطح منطقه آزاد ماکو باید به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

وی نظام مند شدن و شناسنامه دار شدن فعالان صنعت گردشگری و لزوم احراز صلاحیت حرفه ای و تخصصی و نظارت به اصناف و تاسیسات و تسهیلات گردشگری به منظور اطمینان از رعایت اصول، استاندارها و مقررات این صنعت را در سطح منطقه ضروری دانست و اظهار داشت:‌ شروع این فرایند با آموزش مدیران و کارکنان بخش های مختلف مرتبط با زنجیره سفر و گردشگریست که در دستور کار مدیریت گردشگری سازمان منطقه می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد:‌ تسهیل فضای کسب و کار و فعالیت در بخش گردشگری منطقه و تسریع در ورود به فعالیتهای این صنعت در منطقه برنامه دیگریست که با بازنگری و بهبود فرایند مربوطه در سازمان انشاالله جان تازه ای به شرایط صنعت گردشگری در منطقه خواهد بخشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز