فتاحی:

امسال سال کسب سهمیه المپیک است

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۳:۳۴:۰۸
کد خبر: ۹۰۷۴۰۴
امسال سال کسب سهمیه المپیک است
مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی گفت: امسال سال کسب سهمیه المپیک است که ورزشکاران ما نیز تلاش دارند حضور موفقی در المپیک و پارالمپیک داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش خراسان رضوی که با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، رزم حسینی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امروزه ورزشکاران به عنوان سفیران اقتدار جمهوری اسلامی ایران با حمایت‌های ویژه دولت توانستند در عرصه‌های بین المللی افتخارات زیادی را کسب کنند.

فرزاد فتاحی افزود: شما ورزشکاران همیشه مورد توجه رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور هستید و پیام تبریک آنها را بعد از افتخار آفرینی دریافت کردید که نشان دهنده اهمیت این موضوع در نزد آنها است.

وی بیان کرد: امسال سال کسب سهمیه المپیک است که ورزشکاران ما نیز تلاش دارند حضور موفقی در المپیک و پارالمپیک داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در سال گذشته و سال جاری افتخارات زیادی از جمله میزبانی مسابقات ملی را داشتیم که نقش خوبی در توسعه ورزش استان داشته است.

فتاحی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، 10 اردوی تیم‌های ملی و 86 مسابقه کشوری در استان برگزار شد، همچنین سال گذشته 36 مدال آسیایی کسب کردیم که در 6ماه ابتدایی سال جاری 27 مدال توسط ورزشکاران استان به ارمغان آمد.

وی بیان کرد: سال گذشته 4 مدال جهانی داشتیم که در 6 ماهه ابتدایی سال به 11 مدال افزایش پیدا کرده، همچنین تعداد مدال کشوری در سال 97، هزار و 91 مدال بوده که از ابتدای سال 624 مدال کسب شد، 54 درصد از این مدال‌های کشوری توسط بانوان به‌دست آمده است و در برخی حوزه‌ها بانوان از آقایان پیشی گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با یادآوری اینکه سال گذشته، ۱۳۵مقام تیمی داشتیم که در 6 ماهه ابتدایی سال، ۷۹ مقام تیمی برای استان کسب شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا امروز ۵۰۹ ورزشکار به اردوی‌های تیم ملی دعوت شدند که ۱۸۶نفر از آنها به عضویت تیم ملی درآمدند و در این مورد نیز نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه هزار و 953 باشگاه ورزشی خصوصی در استان فعال هستند، تصریح کرد: ورزش در استان در تمامی زمینه‌ها حرکت رو به رشدی داشته است، همچنین کسب رتبه نخست توسعه ورزش همگانی و رتبه عالی ورزش روستایی در کشور، نشان دهنده این است که تمرکز ما فقط بر ورزش قهرمانی نیست و ورزش‌های روستایی و همگانی اهمیت بالایی نزد اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص پروژه‌های ورزشی گفت: با برنامه ریزی که داشتیم، تمام تلاش مان بر این بود که 90 پروژه را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم و هم اکنون مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی استان هزینه می‌شود.

فتاحی ادامه داد: ما از ابتدای سال 60 خانه ورزش روستایی را افتتاح کردیم و تا پایان سال ۱۰۰خانه ورزش روستایی را بهره برداری می‌کنیم، همچنین ۱۰خانه محله نیز در حاشیه شهر ایجاد شده و ۱۰خانه در مناطق طرح نجات ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال به اندازه ۵سال پروژه افتتاح خواهیم کرد، ۵۰زمین چمن مصنوعی در محله های کم برخوردار افتتاح می‌کنیم و در سال آینده نیز ۵۰ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: توان ورزشکاران استان بیش از اینها است به شرط اینکه توسط باشگاه‌های خصوصی حمایت شویم و در این راستا تمام تلاش ما این است که خراسان رضوی را به جایگاه اصلی اش در ورزش کشور برسانیم.

فتاحی بیان کرد: یکی از آرزوهای جامعه ورزشی، ساخت سالن 6 هزار نفری است که روندخوبی داشته است، همچنین استادیوم ثامن نیز به همراه بهترین پیست اتومبیل‌رانی ایران تا اواخر سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد هستیم که یک ورزشکار از شهرستان‌های خراسان رضوی در بین بهترین ورزشکاران جهان قرار می‌گیرد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می‌آورد و سبب ایجاد غرور در میان مردم می‌شود که در این راستا تداوم حمایت استانداری و دولت این افتخار آفرینی را بیش از گذشته می‌کند.

 

نظر شما