ملزوماتی و وسائل مورد نیاز در سفر اربعین؛ آماده به سفر بروید

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۲۱:۰۰:۰۲
کد خبر: ۹۰۷۵۴۰
ملزوماتی و وسائل مورد نیاز در سفر اربعین؛ آماده به سفر بروید
انجام هر سفری نیازمند تدارک مقدمات سفر و ملزومات خاصی است؛ برای پیاده‌روی اربعین اما مساله فرق می‌کند. موضوع، پیاده‌روی در یک مسافت طولانی با مدت زمان زیاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یک حرکت و فعالیت معنوی که به جز انگیزه‌های قوی نیازمند دانستن نکاتی است که در این سفر یاریمان کند. یکی از چیزهایی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، همراه بردن وسایلی است که در این پیاده‌روی به کارمان می‌آیند.

گذرنامه

اولین وسیله‌ مهم که باید همراهتان باشد، گذرنامه‌ است. یادتان باشد بدون داشتن گذرنامه معتبر که شش ماه تا تاریخ اعتبارش زمان مانده، شما امکان خروج از کشور را نخواهید داشت. اگر به صورت انفرادی به این سفر می‌روید، باید از قبل ویزا تهیه کرده باشید و اگر به صورت گروهی راهی این سفر هستید، گذرنامه و ویزایتان دست مدیر کاروان است که نزدیک مرز به شما تحویل می‌دهند. به شناسنامه و کارت ملی هم هیچ احتیاجی ندارید و بهتر است اصلا با خودتان همراه نبرید.

کوله‌پشتی مناسب

این سفر از آن سفرهایی است که به واسطه پیاده‌روی طولانی‌مدت، شما نیازمند همراه داشتن یک کوله پشتی بزرگ و کارآمد و در عین حال سبک وزن هستید. این کوله‌پشتی حاوی دو سری بار است؛ یک‌سری بار برای سفر یک هفته‌ای به کربلا، نجف و کاظمین و سری دوم برای سفر سه روزه پیاده‌روی اربعین.

لباس معمولی، لباس گرم، رول دستمال‌کاغذی، مسواک، حوله شخصی، لیوان و کلاه آفتاب‌گیر از جمله وسایلی است که باید همراه داشته باشید. گرچه کلینیک‌های کوچک و کمپ‌های درمانی در طول مسیر وجود دارند، اما شما لازم است مقداری دارو مانند قرص سرماخوردگی، پماد برای رفع گرفتگی‌های عضلات پا، باند کشی برای بستن پا برای دو یا سه روز پیاده‌روی همراه داشته باشید. نیازی به همراه داشتن غذا یا آب نیست، چون مقدار زیادی غذا و آب در مسیر در موکب‌های مختلف موجود است، فقط یک بطری آب و مقداری خشکبار مانند پسته، بادام، انجیر خشک، برگه زردآلو به همراه داشته باشید تا در مسیر پیاده‌روی اگر دچار ضعف شدید به دادتان برسد. برای جلوگیری از سرماخوردگی، لباس‌های مناسب به همراه داشته باشید، البته هوا در طول روز مناسب و در شب‌ها خنک است. با اینکه در طول مسیر جایگاه‌هایی برای استراحت تعبیه شده اما شرط احتیاط این است که یک کیسه خواب برای در امان ماندن از خاک و سرمای احتمالی همراه داشته باشید. بهتر است چتری سبک به همراه داشته باشید، چون باران‌های عراق بسیار سنگین است. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که زیاد عرق می‌کنید و یا پوست حساسی دارید حتما کرم مناسب برای تاول و عرق‌سوز به همراه داشته باشید. شارژر موبایل را حتماً به همراه داشته باشید  و نگران شارژ کردنش هم نباشید، چون در طول مسیر جایگاه‌هایی برای شارژ گوشی تلفن همراه در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کتاب دعا و دوربین عکاسی

همراه بردن گوشی تلفن به اماکن مقدسه عراق امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانید از قران و مفاتیحی که احتمالا در گوشی ذخیره کرده‌اید، استفاده کنید، بنابراین لازم است که یک کتاب اعمال و زیارات در این سفر همراه داشته باشید. همچنین برای ثبت لحظاتی که قطعا فقط یک بار اتفاق می‌افتند، دوربین عکاسی یا موبایل دوربین‌دار همراه خود ببرید.

کفش مناسب پیاده‌روی

اگر کفش شما مناسب نباشد، در همان ابتدای پیاده‌روی دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل حتماً لازم است که از دمپایی و کفش مناسب پیاده‌روی استفاده کنید. شاید فکر کنید برای پیاده‌روی اربعین باید کفش نو تهیه کنید، اما باید بدانید این سفر حسابش از سایر سفرها جداست. همان‌طور که می‌دانید حتی در بهترین حالت و با وجود راحت‌ترین کفش، باز هم اندکی طول می‌کشد که پا با کفش نو خود را وفق دهد. پس حتما از کفشی در این مسیر استفاده کنید که حداقل یک ماه است آن را پوشیده‌اید. همچنین کفشی را در موقع خرید انتخاب کنید که کفی مناسب داشته باشد و عرق نکند. در غیراین‌صورت ممکن است کوفتگی عضلانی و تاول پاها شما را اذیت کند. کفش‌های بندی هم بر خلاف انتظار برای این پیاده‌روی طولانی مناسب نیستند. بهتر است یک کفش مناسب و آزاد انتخاب کنید، چون در طول مسیر دایماً برای استراحت در موکب‌ها، ناچار به در آوردن کفش از پاهایتان هستید. اگر از صافی کف پا رنج می‌برید و قوس کف پای کمتری دارید، بهتر است قبل از شروع پیاده‌روی، کفی طبی مناسب تهیه کند. برای جلوگیری از پیچ‌خوردگی مچ پا بهتر است کفش‌های ساق‌دار (تا بالای قوزک پا) انتخاب کنید. قسمت رویی کفش باید از جنس خوب و ضد آب باشد، تا امکان تنفس را به پای فرد بدهد و باعث تجمع رطوبت زیاد در کفش نشود. پنجه کفش باید پهن باشد و پاشنه آن هم به همان نسبت پهن و با ارتفاع دو تا چهار سانتی‌متر باشد. جنس پاشنه و کف کفش باید سبک، انعطاف‌پذیر و با استحکام نسبی باشد. کفی کفش (جایی‌که انگشت‌های پا قرار می‌گیرد) باید نیم تا یک سانت ارتفاع داشته باشد. همراه داشتن یک دمپایی خیلی کمکتان می‌کند، چون با وجود آن‌ها می‌توانید در هر استراحت‌گاهی پاهایتان را با آب و صابون بشویید و تمیز کنید و کمی از خستگی‌تان کم کنید. این کار کمک می کند پاهایتان تاول نزند و در ادامه مسیر با مشکل کمتری مواجه شوید.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز