قیمت دینار عراق و چند توصیه مهم برای خرید آن در سفر اربعین۹۸

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۷۵۴۴
قیمت دینار عراق و چند توصیه مهم برای خرید آن در سفر اربعین۹۸
اگر قصد خرید دینار برای سفر اربعین را دارید، بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید چرا که احتمال آن وجود دارد که با نزدیک شدن به سفرهای منتهی به روز اربعین، قیمت دینار قدری نوسان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از مهم ترین چیزهایی که زائران اربعین به آن نیاز دارند، تامین ارز است. هرچقدر که به موعد سفرهای منتهی به روز اربعین نزدیک می شویم، برخی سودجویان در صدد سوءاستفاده از فرصت‌های این چنینی برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود می افتند. اما شاید برای بسیاری متقاضیان سفر اربعین سوال باشد که قیمت دینار به پول ایران چقدر است و حدود چقدر باید برای این سفر همراه داشته باشند. در این گزارش به برخی ارقامی اشاره می‌کنیم که برای رفتن به سفر اربعین به آن نیاز دارید.

آنطور که قیمت‌های روز نشان می‌دهد، نرخ فعلی دینار بین ۱۰۵ تا ۱۰۷ تومان است. البته روشن است که احتمال نوسان قیمتی در روزهای منتهی به اربعین وجود دارد. قیمت هر دینار عراقی از ۱۰۰ تومان در ابتدای شهریور ماه به حدود ۱۰۷ تومان در روزهای آخر شهریور رسیده است. به همین خاطر است که بیشتر مقامات دولتی توصیه می کنند خرید دینار را هرچه سریع‌تر انجام دهید. 

اما چقدر دینار باید تهیه کنیم؟ آنطور که پیش از این مسجدی سفیر ایران در عراق گفته بود، هر کدام از زائران عراقی باید حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ دینار همراه خود به عراق ببرند تا برای سایر هزینه‌ها از جمله حمل و نقل با مشکلی برخورد نکنند. یعنی چیزی حدود ۲۱ هزار تومان به صورت حداقلی باید خرج دینار کنید. البته این یک رقم حداقلی است و باید جانب احتیاط را رعایت کرد. 

در این میان، هر زائر یک سهمیه مشخصی برای خرید دینار دارد. آنطور که رئیس ستاد اربعین عنوان کرده، برای هر زائر، سهمیه مشخصی برای خرید ارز تعیین شده است. به گفته وی هر زائر اربعین ۱۰۰ هزار دینار عراقی می‌تواند خریداری کند. یعنی سقف پول مجاز برای خرید دینار به ازای هر زائر حدود ۱۰ میلیون تومان است. این رقم برای برخی بسیار کمتر است. 

این را هم فراموش نکنید که قبل از خرید دینار باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشید. برای این کار هم حدود ۲۰ هزار تومان باید هزینه کنید. آنطور که گفته شده این رقم برای بیمه زائران و البته مدیریت مرزهاست. بعد از ثبت‌نام در سایت سماح می‌توانید نسبت به خرید دینار یا ارز موردنظر از طریق پیام‌رسان «بله» اقدام کنید. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز