استاندار گلستان:

یک فرد توسعه یافته از هر کارخانه ای با ارزش تر است

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۰۸۲۲۵
یک فرد توسعه یافته از هر کارخانه ای با ارزش تر است
استاندار گلستان گفت: باید تلاش کنیم انسان ها توسعه بیابند زیرا انسان های توسعه یافته با ایده و اندیشه های نو کارخانه ها و کارگاه های بزرگ را می سازند و بهره وری واقعی با انسان های توسعه یافته امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس در نخستین همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر اظهارکرد: مهاجرت معکوس به روستاها از جهتی مطلوب است زیرا باعث کاهش مشکلات شهرها می شود اما در صورت عدم مدیریت ممکن است با پیشرفت این روند روستاها نیز درگیر مشکلات حال حاضر شهرها شوند.

وی با اشاره به اینکه نیاز های روستائیان تغییر کرده است و توجه به منابع درآمدی آنان بسیار اهمیت دارد، افزود: بخشداران و دهیاران بایستی تلاش کنند در ورودی و خروجی روستاها درخت بکارند زیرا این اقدام سبب توسعه و سرسبزی روستاها خواهد شد.

 وی  به لزوم افزایش امکانات ورزشی در روستاها اشاره کرد و افزود: ایجاد زمین و امکانات ورزشی برای روستاییان را در دستور کار قرار داده ایم و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت ها این امکانات را برای آنان فراهم کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه جمعیت روستایی گلستان 20 درصد بیشتر از میانگین کشوری است، یادآور شد:  باید در روستاها بسترهای مناسب و امکانات بیشتر در زمینه کارآفرینی و صنایع تبدیلی فراهم شود.

حق شناس افزود: ۹۶ درصد روستاها از نعمت گاز، ۹۹.۹ درصد از نعمت برق، ۷۱ درصد روستاها از آب بهداشتی و ۸۳ درصد از اینترنت بهره مند هستند و مخابرات هم در هزار و ۶ روستا وجود دارد.

استاندار گلستان همچنین از آغاز اجرای طرح زهکشی 30هزار هکتار از اراضی استان خبر داد .

در این همایش علی نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز ضمن اینکه بزرگ ترین تجربه کاری خود را نقش مشارکت مردمی در پیشرفت روستاها دانست، از اشتغال حدود 60هزار نفر در اشتغالات روستایی خبر داد.

نصیبی همچنین بازنگری جدی نسبت به امور روستائیان را با توجه به افزایش نیاز آنان بسیار مهم دانست.

لازم به ذکر است در این همایش از مدیران که بیشترین همکاری را با روستاها داشته اند، دهیاران و شورائیان روستایی برتر، بخش های خصوصی تحول آفرین در روستاها، نیکوکاران،نخبگان و فعالان اجتماعی تقدیر شد.

 

 

نظر شما