تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آب لوله کشی دارند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۵:۰۰:۴۰
کد خبر: ۹۰۸۳۱۰
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آب لوله کشی دارند
معاون توسعه شرکت آبفای روستایی البرز گفت: سرانه مصرف آب در البرز ۶۰ لیتر بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا صادقی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از روستاهای استان البرز یعنی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب لوله کشی برخوردار هستند.

وی با اشاره به تعداد مشترکین آب روستایی استان ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ هزار مشترک روستایی در استان وجود دارد که بسیاری از این مشترکان در روستاهای گردشگرپذیر زندگی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آب البرز افزود: سرانه مصرف آب در البرز  بیش از ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز و بیش از سرانه کشوری (۱۴۰ لیتر) است.

صادقی با بیان اینکه روستاهای گردشگر پذیر استان در فصل سفر با مشکل کم آبی مواجه می‌شوند، ادامه داد:  مناطق روستایی شهرستان‌های کرج، طالقان و ساوجبلاغ هنگام تعطیلات به خاطر افزایش گردشگران مشکل کم‌آبی دارند که به دنبال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: اکنون طرح‌های متعددی برای تامین آب و پایداری منابع آبی البرز در دست اجرا داریم که طرح آب‌رسانی شهدای مدافع حرم به طول ۱۰ کیلومتر در روستاهای آتشگاه، نوجان و خوارس شهرستان کرج از جمله این طرح‌ها هستند که یک مخزن به ظرفیت ۱۳۰۰ مترمکعب در همان محدوده در دست ساخت است.

وی افزود:  همچنین ساخت چهار تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی و دو تصفیه‌خانه جدید در خوزنکلا و وینه با شش میلیارد تومان  اعتبار آغاز شده است.

 صادقی با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به روستاهای استان بدون مشکل خاصی در حال انجام است، گفت: از لحاظ تأمین آب در روستاها شرایط پایداری داریم و مشکل حادی در این حوزه وجود ندارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز