تنها دو هزار خانواده ارومیه‌ای یاریگر طرح تفکیک زباله هستند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۵:۲۳:۱۳
کد خبر: ۹۰۸۵۱۸
تنها دو هزار خانواده ارومیه‌ای یاریگر طرح تفکیک زباله هستند
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با همراهی این تعداد خانواده روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم زباله تفکیک می‌شود که کمتر از ۲ هزارم پسماند تولیدی این شهر است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،  احد یوسفی افزود:   روزانه بیش از ۵۰۰ تن زباله در سطح شهر ارومیه تولید و جمع‌آوری می‌شود که در صدد هستیم میزان تفکیک زباله از مبدا را با جلب همراهی شهروندان افزایش دهیم.

وی از اهتمام یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ارومیه‌ای برای طراحی نرم‌افزار تفکیک زباله از مبدا خبر داد و بیان کرد: در قالب این نرم‌افزار، هر فردی که زباله‌های منزل خود را تفکیک کرده باشد، از طریق برنامه مبتنی بر موبایل اطلاع می‌دهد تا ماموران مدیریت پسماند در سریع‌ترین زمان به محل اعزام شوند و زباله تفکیکی را تحویل بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: با اجرای این طرح امیدواریم که میزان تفکیک زباله از مبدا به صورت قابل توجه رشد یابد و به بیش از یک تن در روز برسد.

وی گفت: هزینه‌های میلیاردی برای جمع‌آوری زباله شهروندان ارومیه‌ای صرف می‌شود که می‌توان با تفکیک از مبدا، بخش قابل‌توجهی از آن را کاهش و به سمت بازیافت سوق داد.

نظر شما